ورود یک شرکت دیگر به عرصه خدمات‌رسانی اینترنت ماهواره‌ای جهانی

0 60

شرکت آمریکایی استرا (Astra) قصد دارد منظومه ماهواره‌ای مخابراتی شامل ۱۳۶۲۰ ماهواره را برای ارائه خدمات اینترنت پهن باند به سراسر جهان ایجاد کند. این منظومه در مدار لئو توسعه خواهد یافت و خدمات ارتباطی، برنامه‌های کاربردی مرتبط با منابع طبیعی و محیط زیست و ماموریت‌های امنیت ملی را نیز فراهم می‌آورد.

منظومه مورد بحث در باند V فعالیت می‌کند و طی سه فاز ایجاد خواهد شد؛ در فاز اول ۴۰ ماهواره در ارتفاع ۷۰۰ کیلومتری زمین مستقر می‌شوند. استرا در این مرحله فرصت می‌یابد تا ضمن معرفی سامانه خود و خدمات آن به کاربران سراسر جهان، شرایط بازار و بازخورد نظر مشتریان را بسنجد و در جهت بهبود معایب احتمالی اقدام کند.

در فاز دوم ۲۲۹۶ ماهواره به مدار خورشیدآهنگ و در ارتفاع‌هایی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتری زمین تزریق می‌شوند که با اتمام آن، امکان پوشش جهانی فراهم می‌شود. فاز سوم نیز شامل پرتاب ۱۱۲۸۴ ماهواره به ارتفاع‌های ۳۸۰ تا ۴۰۰ کیلومتری زمین است تا بدین ترتیب ظرفیت خدمات‌رسانی منظومه بالا رود. استرا برای تزریق این ماهواره‌ها به مدار از کمیسیون ارتباطات فدرال (Federal Communications Commission)ّ آمریکا درخواست صدور مجوز کرده است.

منبع spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=61820
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها