داروی حفاظت از فضانوردان در برابر اشعه‌های فضایی

0 837

محققان سعی دارند با استفاده از هوش مصنوعی دارویی برای فضانوردان تهیه کنند تا از آنان در برابر اشعه‌های فضایی محافظت کند.
گروهی از محققان سراسر جهان تصمیم دارند با یک طرح جدید از فضانوردان در برابر اشعه‌های فضایی محافظت کنند. این طرح حتی می‌تواند فضانوردان را بدون قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مرگبار فضایی در سفری سه ساله به مریخ برساند.
محققان شرکت Insilico Medicine Inc (فعال در حوزه هوش مصنوعی) با گروهی از دانشمندان سراسر جهان همکاری می‌کنند آن‌ها معتقدند اکتشافات بشر در حوزه ژن درمانی و تولید دارو برای ماموریت‌های آتی فضانوردان به اعماق فضا کمک حال است.
در همین راستا دانشمندان سعی دارند داروهای شخصی‌سازی شده برای بدن فضانوردان تهیه کنند. برای این منظور آن‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا متوجه شوند کدام سلول‌ها دربرابر دیگری مقاوم هستند و با استفاده از ژن درمانی آن را قدرتمندتر می‌کنند.
دانشمندان تخمین می‌زنند سفر رفت و برگشت به مریخ  فضانوردان را در برابر ۶۰۰mSv اشعه قرار دهد.
این درحالی است که طبق استاندارد آن‌ها هر فضانورد در طول حیات خود نباید در برابر اشعه‌هایی باشدت ۸۰۰ تا ۱۲۰۰mSv قرار گیرد. به گفته محققان میزان اشعه‌هایی که فضانوردان در برابر آن قرار می‌گیرند ۴۰ تا ۱۰۰ برابر میزانی که به ساکنان زمین می‌رسد.

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6182
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها