پانزدهمین اجلاس شورای سران سازمان همکاری فضایی آسیا-اقیانوسیه برگزار می‌شود

0 153

پانزدهمین اجلاس شورای سران سازمان همکاری فضایی آسیا-اقیانوسیه موسوم به اپسکو (APSCO) از تاریخ ۱۹ تا ۲۱آبان با حضور روسای سازمان‌های فضایی و هیئت‌های نمایندگی کشورهای عضو به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران به‌ریاست مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران، در این اجلاس حضور دارند.

در روز اول، بیانیه جمهوری اسلامی ایران توسط محمد مصطفی فتوحی، معاون توسعه کاربرد و زیرساخت‌های فضایی سازمان فضایی، قرائت شد. طی برگزاری اجلاس، مواردی چون گزارش پیشرفت پروژه‌ها و فعالیت‌های مشترک و مسایل مالی و بودجه مطرح و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

سازمان فضایی ایران

اپسکو سازمانی مستقل و بین‌الدولی است که به‌منظور توسعه همکاری‌های چندجانبه میان کشورهای عضو در حوزه فناوری‌های فضا و کاربردهای آن و نیز آموزش و ظرفیت‌سازی در این زمینه بر پایه اصل استفاده صلح‌آمیز از فضای ماورا جو ایجاد شده است. اعضای اصلی اپسکو شامل کشورهای بنگلادش، پاکستان، پرو، تایلند، ترکیه، ایران، چین و مغولستان بوده و شبکه بین الدولی اسلامی در علوم و فناوری فضایی (ISNET) و کشور مکزیک از اعضای ناظر آن بشمار می‌آیند.

منبع isa
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=61770
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها