بهترین فیلم‌های فضایی ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲

2 2,152

فیلم فضایی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تماشا در اوقات فراغت و ورود به دنیایی علمی تخیلی است. تابه‌حال فیلم‌های فضایی بسیاری اکران شده و ذهن بیننده را به مسائل ماورای طبیعی و کاملا خارق‌العاده آشنا کرده است. در این گزارش، فیلم‌های فضایی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ مورد بررسی گرفته‌اند و خلاصه‌ و تاریخ اکران آن‌ها ارائه شده است.

  1. تل ماسه
  2. جاودانگان
  3. مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست
  4. رستاخیزهای ماتریکس
  5. موربیوس
  6. سقوط ماه
  7. دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون
  8. دنیای ژوراسیک: سلطه
  9. لایتیر
  10. آواتار ۲

اگر به انیمیشن فضایی هم علاقه دارید، کلیک کنید و با بهترین انیمیشن‌های فضایی برای کودکان و نوجوانان آشنا شوید.

فیلم فضایی تل ماسه ۲۰۲۱ (DUNE)

فیلم فضایی
فیلم فضایی تل ماسه

این فیلم با بازیگری تیموتی چالامت (Timothée Chalamet)، اسکار آیزاک (Oscar Isaac) و زندایا (Zendaya) در تاریخ ۲۲اکتبر۲۰۲۱ (۳۰مهر۱۴۰۰) اکران شد. این فیلم فضایی دومین اقتباس از رمان فرانک هربرت (Frank Herbert) به‌همین نام است و به یک سیاره به‌نام آراکیس (Arrakis) اشاره دارد که به‌دلیل طبیعت بیابانی‌اش به تل ماسه مشهور شده‌ است.

در آراکیس ماده‌ای ارزشمند به‌نام ملانژ (Melange) وجود دارد که این ماده نه‌تنها می‌تواند عمر انسان را افزایش دهد، بلکه می‌تواند سطح تفکر مافوق بشری و سفر سریع‌تر از نور را فراهم کند. در فیلم مذکور پاول (Paul) یک جوان درخشان و بااستعداد است که باید به این سیاره خطرناک سفر کند تا آینده خانواده و مردمش را تضمین نماید.

برای خواندن نقد علمی فیلم میان ستاره‌ای همراه با اینفوگرافیک کلیک کنید.

جاودانگان ۲۰۲۱ (Eternals)

فیلم فضایی
جاودانگان

یکی از فیلم‌های فضایی جاودانگان با بازی آنجلینا جولی (Angelina Jolie)، سلما هایک (Salma Hayek) و ریچارد مدن (Richard Madden) است که در تاریخ ۵نوامبر۲۰۲۱ (۱۴آبان۱۴۰۰) اکران شد.

در این فیلم فضایی تیمی جدید از ابرقهرمان‌ها که برای مدت زمان طولانی به‌طور مخفیانه در زمین زندگی می‌کردند، به‌دنبال حوادث فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) به‌اجبار از تاریکی خارج می‌شوند تا برای مقابله با دویانت‌ها (The Deviants)، قدیمی‌ترین دشمن بشریت، با هم متحد شوند.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

فیلم‌های فضایی
مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

فیلم فضایی دیگر مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست در تاریخ ۱۷دسامبر۲۰۲۱ (۱۶آذر۱۴۰۰) منتشر شد. این فیلم با بازیگری تام هالند (Tom Holland)، زندایا و بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) در ادامه فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه ۲۰۱۹ (Spider-Man: Far from Home) می‌پردازد. در فیلم مذکور هویت واقعی پیتر پارکر (Peter Parker) به‌عنوان مرد عنکبوتی برای دنیا مشخص شده و هنوز معلوم نیست چه اتفاقی قرار است بیافتد.

رستاخیزهای ماتریکس (The Matrix Resurrections)

فیلم‌های فضایی
رستاخیزهای ماتریکس

این فیلم با بازیگری کیانو ریوز (Keanu Reeves)، جسیکا هنویک (Jessica Henwick) و یحیی عبدالمتین دوم (Yahya Abdul-Mateen II) ۲۲دسامبر۲۰۲۱ (۱دی۱۴۰۰) منتشر خواهد شد و به‌عنوان چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های ماتریکس محسوب می‌شود.

در فیلم فضایی رستاخیزهای ماتریکس جامعه‌ای در آینده به‌تصویر کشیده می‌شود. در این فیلم دنیایی ساختگی به‌نام ماتریکس به‌وسیله ماشین‌های هوشمند برای غلبه‌بر انسان‌ها ساخته شده است. در ادامه برنامه‌نویسی به‌نام نئو (Neo)، از این حقیقت که حرارت و فعالیت‌های الکتریکی بدن انسان‌ها به‌عنوان منبع انرژی برای ماشین‌ها محسوب می‌شود، همراه با افراد دیگر شروع به شورشی علیه ماشین‌ها می‌کند.

موربیوس (Morbius)

فیلم‌های فضایی
موربیوس

فیلم فضایی موربیوس که در ۲۸ژانویه۲۰۲۲ (۸بهمن۱۴۰۰) اکران خواهد شد در ژانر اکشن و درام بوده و با بازیگری مایکل کیتون (Michael Keaton)، جرد لتو (Jared Leto) و آدریا آرجونا (Adria Arjona) به‌معرفی ابرقهرمانی جدید به‌نام موربیوس می‌پردازد. موربیوس که یک بیوشیمیدان است از بیماری خونی نادری رنج می‌برد و دراین‌راستا تصمیم به مداوای خود می‌گیرد؛ اما طی یک عمل جراحی به یک خوناشام تبدیل می‌شود.

برای آشنایی با بهترین‌های فیلم سفر در زمان کلیک کنید.

سقوط ماه (Moonfall)

فیلم‌های فضایی
سقوط ماه

فیلم فضایی سقوط ماه در ژانر اکشن و علمی تخیلی با موضوع خارج شدن ماه از مدار خود و حرکت به‌سمت زمین است که در ۴فوریه۲۰۲۲ (۱۵بهمن۱۴۰۰) اکران می‌شود. در این فیلم که قمر زمین در شرایط برخورد مستقیم با کره خاکی قرار دارد، هالی بری (Halle Berry) به‌عنوان فضانورد سابق و مدیر اجرایی ناسا، به‌همراه پاتریک ویلسون (Patrick Wilson) در نقش فضانورد از گذشته بری و همچنین جان بردلی (John Bradley) به‌عنوان نظریه‌پرداز به‌ایفای نقش می‌پردازند تا زمین را از این فاجعه نجات دهند.

دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

فیلم‌های فضایی
دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون

فیلم فضایی دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون با بازیگری بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch)، ریچل مک‌آدامز (Rachel McAdams) و الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) دیگر فیلم فضایی است که در تاریخ ۲۵مارس۲۰۲۲ (۵فروردین۱۴۰۱) اکران می‌شود. هنوز مشخص نیست این فیلم فضایی در ادامه موضوع فیلم دکتر استرنج باشد یا نه، اما به‌هرحال عنوان آن نشان از فیلمی هیجان‌انگیز دارد.

شما عزیزان و علاقمندان به فضا و نجوم می‌توانید با کلیک روی مقاله جامع کتاب نجوم با بهترین کتاب‌های نجومی آشنا شوید و اقدام به خرید آنلاین آن‌ها کنید.

در داستان فیلم سال ۲۰۱۶ دکتر استرنج تبدیل به جادوگر حاذق و محافظ زمین می‌شود و باید از کره خاکی در مقابل خطرها و تهدیدهای دیگر محافظت کند. بنابراین وی برای مقابله با تهدیدها به‌کمک انتقام‌جویان می‌رود و سعی می‌کند سنگ زمان را که یکی از سنگ‌های ابدیت است و قدرت بسیار زیادی دارد، نزد خود حفظ کند.

دنیای ژوراسیک: سلطه (Jurassic World: Dominion)

فیلم‌های فضایی
دنیای ژوراسیک: سلطه

فیلم فضایی دنیای ژوراسیک: سلطه که در تاریخ ۱۰ژوئن۲۰۲۲ (۲۰خرداد۱۴۰۱) اکران می‌شود، ادامه‌ای بر دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی (Jurassic World: Fallen Kingdom) و قسمتی از سه‌گانه پارک ژوراسیک (Jurassic Park) است. درحال‌حاضر تنها تیزر این فیلم با بازیگری برایس دالاس هاوارد (Bryce Dallas Howard)، کریس پرت (Chris Pratt) و دانیلا پیندا (Daniella Pineda) منتشر شده است و این تیزر نشان از یک نبرد میان دو دایناسور دارد.

انیمیشن لایتیر ۲۰۲۲ (Lightyear)

فیلم‌های فضایی
لایتیر

یکی از انیمیشن‌های فضایی لایتیر است که در تاریخ ۱۷ژوئن۲۰۲۲ (۲۷خرداد۱۴۰۱) اکران می‌شود. این انیمیشن اسپین آف انیمیشن داستان اسباب بازی (Toy Story) بوده و روایتی از زندگی باز لایتیر (Buzz Lightyear)، یکی از شخصیت‌های آن، محسوب می‌شود. انیمیشن مذکور با ژانری علمی تخیلی و اکشن با صداپیشگی کریس ایوانز (Chris Evans) داستان سفر باز لایتیر به فضا را روایت می‌کند.

آواتار ۲ (Avatar 2)

فیلم‌های فضایی
آواتار ۲

فیلم فضایی آواتار ۲ با بازیگری زویی سالدانا (Zoe Saldana)، سم ورتینگتون (Sam Worthington) و کیت وینسلت (Kate Winslet) در تاریخ ۱۶دسامبر۲۰۲۲ (۲۵آذر۱۴۰۱) اکران می‌شود. در این فیلم که در ادامه فیلم آواتار بوده، جیک سالی (Jake Sully) و نیتیری (Ney’tiri) در جنگل پاندورا (Pandora) یک خانواده تشکیل داده‌اند و برای ماندن در کنار یکدیگر هر کاری انجام می‌دهند.

بااین‌حال، تهدیدی قدیمی دوباره بازمی‌گردد و در‌ نتیجه این خانواده مجبور می‌شوند خانه خود را در جنگل پاندورا ترک کنند و به محیط‌های زیر آب و آتشفشانی بروند.

بهترین کانال‌های علمی یوتیوب در حوزه فضا و نجوم را از اینجا مشاهده کنید و عضو آن‌ها شوید تا همیشه در این زمینه‌ها به روز باشید.

منبع space
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=61725
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Samane
Samane
2 سال قبل

ممنون از نوشته مفیدتون

اسپاش
اسپاش
2 سال قبل
پاسخ به  Samane

ممنون از توجه و بازخورد مثبت شما دوست عزیز