فضانوردان ماموریت اسپیس‌ایکس به زمین بازگشتند

0 57

فضانوردان ماموریت کرو-۲ (Crew-2) شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) پس از ۶ ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی به‌وسیله کپسول این شرکت در خلیج مکزیکو در ساحل شهر پنساکولا (Pensacola) ایالت فلوریدا با موفقیت روی زمین فرود آمدند. در عملیات مذکور رابرت شین کیمبرو (Robert Shane Kimbrough) و کاترین مگان مک‌آرتور (Katherine Megan McArthur)، فضانوردان ناسا، به‌همراه آکی‌هیکو هوشیده (Akihiko Hoshide)، فضانورد آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (JAXA)، و توماس پسکه (Thomas Pesquet)، فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA)، حضور داشتند.

آیا می‌دانید فضانوردان در فضا چگونه نفس می کشند ؟ پیشنهاد می‌کنیم این مطلب جالب را بخوانید.

فضانوردان ماموریت اسپیس ایکس با موفقیت به زمین برگشتند

جزئیات ماموریت بازگشت اسپس‌ایکس

در این عملیات کپسول کرو دراگون ایندِوِر (Crew Dragon Endeavor) اسپیس‌ایکس که دومین پرواز فضایی خود را انجام داد، پس از فرود در آب بلافاصله از دریا به کشتی بازیابی گو نویگیتور (Go Navigator) منتقل شد و در نهایت فضانوردان در سلامت کامل از آن خارج شدند. این پرواز دومین ماموریت طولانی مدتی محسوب می‌شود که اسپیس‌ایکس از طرف ناسا به فضا پرتاب کرده است. فضانوردان کرو-۲ به‌مدت ۱۹۹ روز در فضا فعالیت می‌کردند.

فضانوردان ماموریت اسپیس ایکس با موفقیت به زمین برگشتند

فضانوردان یادشده در زمان حضور در ایستگاه فضایی بین‌المللی چندین راهپیمایی فضایی را برای کمک به ارتقای ایستگاه مذکور، از جمله نصب دو آرایه خورشیدی جدید و همچنین تعداد زیادی آزمایش تحقیقاتی انجام دادند. با پایان ماموریت کرو-۲ اکنون تنها سه فضانورد در ایستگاه فضایی اقامت دارند که شامل مارک ونده‌ هی (Mark Vande Hei)، فضانورد ناسا، و آنتون شکاپلروف (Anton Shkaplerov) و پیوتر دوبروف (Pyotr Dubrov)، فضانورد روس، می‌شوند.

فضانوردان ماموریت اسپیس ایکس با موفقیت به زمین برگشتند

جایگزین ماموریت اسپیس‌ایکس

همچنین جایگزین‌ فضانوردان ماموریت کرو-۲، راجا چاری (Raja Chari)، تام مارشبرن (Tom Marshburn) و کایلا بارون (Kayla Barron)، از ناسا، به‌همراه ماتیاس مورر (Matthias Maurer)، از آژانس فضایی اروپا، تحت عنوان ماموریت کرو-۳ (Crew-3) هستند. آن‌ها در ابتدا قرار بود در ۳۱اکتبر به فضا سفر کنند، اما شرایط نامساعد آب‌وهوا و یک مشکل جزئی پزشکی برای یکی از خدمه، ناسا را ​​مجبور کرد تا کرو-۲ را قبل از ارسال کرو-۳ به زمین بازگرداند.

منبع digiato isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=61689
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها