۹۴ درصد جهان هرگز برای انسان‌ها قابل دسترسی نخواهد بود

ستاره‌شناسان اعلام کردند در جهان به‌سرعت در حال گسترش، ۹۴ درصد کهکشان‌ها هرگز برای انسان‌ها قابل دسترسی نیستند و انسان می‌تواند حداکثر ۶ درصد دنیا را شناسایی کند. محققان تصریح می‌کنند امروزه بیشتر کهکشان‌های جهان سریع‌تر از سرعت نور در حال گسترش و بزرگ شدن هستند، بنابراین همه کهکشان‌هایی که با زمین بیش از ۱۸ میلیارد سال نوری فاصله دارند، برای کره خاکی قابل دسترسی نخواهند بود. این فرضیه علمی صرف‌نظر از مقدار گذشت زمان و پیشرفت‌های علمی انسان‌ها یک امر قطعی است.

۹۴ درصد جهان هرگز برای انسان‌ها قابل دسترس نخواهد بود

گسترش جهان و کهکشان‌های آن در تمامی جهات یک امر قطعی بوده و انسان حداکثر قادر به شناسایی اجرام آسمانی است که در آغاز انفجار بزرگ یا بیگ بنگ، نوری از آن‌ها ساطع شده و به زمین رسیده باشد. جهان قابل رویت و شناسایی برای انسان‌ها دارای حدود ۲ تریلیون کهکشان است.

تلسکوپ فضایی هابل در زمان بررسی عمق فضا تنها می‌تواند ده درصد از کل کهکشان‌های موجود در آن یعنی حدود ۵۵۰۰ کهکشان را شناسایی کند و قادر نیست از ۹۰ درصد کهکشان‌های باقی‌مانده اطلاعاتی به‌دست آورد. باتوجه‌به سرعت گسترش جهان، هر سال حدود ۱۶۰ میلیارد ستاره جدید که برای تشکیل یک کهکشان بزرگ تازه کافی هستند، غیرقابل دسترس می‌شوند.

منبع mehrnews