پاکسازی زباله‌های فضایی با استفاده از آهنربا

0 137

محققان روشی را برای پاکسازی زباله‌های فضایی ابداع کرده‌اند که طی آن ربات‌ها با استفاده از آهنرباهای در حال چرخش، این اجسام را به‌سمت زمین می‌کشانند تا در جو بسوزند یا آن‌ها را به اعماق فضا می‌رانند، جایی که بسیار ایمن‌تر است و خطری برای ماهواره‌ها محسوب نمی‌شود.

چنین روشی را می توان بر روی انواع زباله‌های فلزی اما غیرمغناطیسی پیاده‌سازی کرد. مطابق این شیوه، یک میدان مغناطیسی متفاوت به‌منظور جابجایی زباله‌های غیرمغناطیسی اعمال شده و موجب می‌شود الکترون‌ها در داخل قطعه فلزی بچرخند و اساسا آن را به یک آهنربای الکتریکی تبدیل کنند.

پاکسازی زباله‌های فضایی

مزیت این روش در پاکسازی زباله‌های فضایی

به‌گفته جک جی. ابوت (Jake J. Abbott)، محقق دانشگاه یوتا (University of Utah) آمریکا، اغلب زباله‌های فضایی با سرعتی بسیار بالا در حدود ۱۷۵۰۰ مایل در ساعت حرکت می‌کنند. ازاین‌رو روش‌هایی مانند استفاده از تور یا بازوی رباتیک که تاکنون برای پاکسازی زباله‌های فضایی ارائه شده‌اند ممکن است کارآمد نباشند. وی می‌گوید: «در چنین سرعت بالایی احتمال شکستن بازوی رباتیک وجود دارد و این مسئله، خود، به زباله‌های فضایی اضافه می‌کند.»

فضای اطراف زمین مملو از زباله‌های فضایی است و روزبه‌روز بر تعداد این قطعات افزوده می‌شود. در نتیجه سازمان‌ها و شرکت‌ها در سراسر جهان در صدد یافتن راه‌هایی به‌منظور مقابله با این مسئله هستند.

منبع digitaltrends remonews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=61260
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها