فضانوردان روسیه با کپسول آمریکایی به فضا می‌روند

0 94

روسیه اعلام کرد به فضانوردان این کشور اجازه داده می‌شود در آینده همراه کپسول کرو دراگون (Crew Dragon) شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کنند، زیرا به‌نظر مسئولان روسی، این شرکت آمریکایی تجربه کافی را در این زمینه دارد. چنین امری در حالی است که مقامات این کشور قبلا از عدم تمایل خود برای پرواز با فضاپیمای خصوصی آمریکایی سخن گفته و به فقدان تجربه اسپیس‌ایکس در این زمینه اشاره کرده بوند.

فضانوردان در فضا چگونه نفس میکشند ؟ پیشنهاد می‌کنیم این مطلب جالب را نیز بخوانید.

دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin)، رئیس آژانس فضایی روسیه موسوم به روسکاموس (Roscosmos)، با بیان این مطلب اظهار کرد: «از نظر ما اسپیس‌ایکس تاکنون تجربه کافی کسب کرده است تا بتواند فضانوردان ما را به‌وسیله کرو دراگون حمل کند.» این اظهار نظر برای ناسا مهم است، زیرا این سازمان تمایل زیادی به تبادل صندلی میان کرو دراگون و کپسول روسی سایوز (Soyuz) نشان می‌دهد.

احتمالا فضانوردان روس بعد از ماموریت کرو-۵ با اسپیس‌ایکس به فضا سفر خواهند کرد. شرکت مذکور تاکنون ۴ ماموریت سرنشین‌دار را با موفقیت پشت‌سر گذاشته است. اسپیس‌ایکس همچنین نخستین ماموریت مداری تجاری به‌نام اینسپیریشن-۴ (Inspiration-4) را به‌طور موفقیت‌آمیز انجام داد. گفتنی است پس از بازنشسته شدن فضاپیماهای شاتل فضایی ناسا در سال ۲۰۱۱ و تا پیش از ساخت کرو دراگون، روسیه به‌طور انحصاری فضانوردان را به فضا می‌برد.

منبع mehrnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=60699
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها