چاپ سه بعدی در فضا با استفاده از ضایعات فلزی روی ماه

0 133

آژانس فضایی اروپا (ESA) قصد دارد با همکاری سه شرکت، چاپ چاپ سه بعدی را در محیطی با جاذبه بسیار کم شبیه به ماه آزمایش کند. طی این پروژه تولید مواد جدید از پودرهای بازیافتی به‌دست‌آمده از فلزات ضایعاتی که به‌آسانی در ماه در دسترس هستند، مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. آژانس فضایی اروپا برای این منظور با شرکت‌های اتریشی اینکوس (Incus) و لیتوز (Lithoz GmbH) و شرکت آلمانی OHB SE همکاری می‌کند.

چاپ سه بعدی در فضا

فرآیند ساخت فلز مبتنی‌بر لیتوگرافی (LMM) متعلق به شرکت اینکوس نوعی فناوری چاپ سه بعدی برای ایجاد قطعات فلزی است که از اصل پلیمریزاسیون نوری استفاده می‌کند. این پروژه در مجموع ۱۸ ماه به‌طول خواهد انجامید و برای ارزیابی امکان پردازش ضایعات موجود در سطح ماه برای تولید یک محصول نهایی با کیفیت بالا با استفاده از فرآیندی سازگار با محیط زیست و بدون زباله استفاده می‌شود.

چاپ سه‌بعدی

پروژه مذکور در‌صورتی‌که موفقیت‌آمیز باشد می‌تواند وابستگی ماموریت‌های قمری آینده به زمین را در همه ابعاد، از ایجاد زیستگاه‌های قمری گرفته تا مواد تحقیقاتی، به‌میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. در حقیقت فضانوردان آینده ماه می‌توانند هر چیزی را که برای سفرهای خود نیاز دارند به‌صورت سه بعدی چاپ کنند و درنتیجه نیاز به حمل مواد کمتری به قمر زمین خواهد داشت.

در همین رابطه بخوانید:

چاپ سه‌بعدی در صنعت فضایی و چالش‌های جدید

منبع isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=60448
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها