ماموریت قمری استرالیا برای کاوش ماه

0 75

دولت استرالیا توافقی را با ناسا به‌انجام رسانده است تا یک ماه‌نورد نیمه خودکار ساخت این کشور در آینده به ماه و احتمالا مریخ اعزام شود. براین‌اساس ماموریت قمری استرالیا برای جمع‌آوری نمونه‌هایی از خاک قمر زمین می‌پردازد تا مشخص شود چگونه می‌توان از اکسیژن موجود در آن برای زندگی طولانی مدت در فضا برنامه‌ریزی کرد.

در این ماموریت ماه‌نورد یادشده نمونه‌هایی را برای ناسا جمع‌آوری می‌کند. توافق مذکور به‌دنبال اعلام همکاری استرالیا و ناسا در پروژه بازگشت به ماه آژانس فضایی آمریکا موسوم به آرتمیس (Artemis) صورت گرفته است.

ماموریت قمری استرالیا

ماموریت قمری استرالیا

مطابق اعلام آژانس فضایی استرالیا (Australian Space Agency) ماه‌نورد یادشده حدود ۲۰ کیلوگرم وزن داشته و تا حد زیادی خودران خواهد بود. تولید این ماه‌نورد توسط کنسرسیومی متشکل از چند شرکت تحقیقاتی و تجاری استرالیایی صورت می‌گیرد. دولت این کشور از مشارکت‌های بین‌المللی در پیشبرد پروژه مورد بحث نیز استقبال کرده است.

استرالیا ۱۵۰ میلیون دلار این کشور را به تکمیل طرح مذکور اختصاص داده، ولی هنوز زمان‌بندی انجام آن اعلام نشده است. گفتنی است دانشمندان اخیرا نیز اعلام کرده‌اند با استفاده از روشی جدید امکان استخراج آب و اکسیژن از ماه برای فضانوردان ممکن می‌شود. انتظار می‌رود ماموریت قمری استرالیا سال ۲۰۲۶ راهی فضا شود.

در همین رابطه بخوانید:

روشی جدید برای استخراج آب و اکسیژن از ماه

مشارکت استرالیا در طرح‌های سفر به ماه و مریخ ناسا

منبع mehrnews theguardian espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=60438
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها