ادعای آزمایش موشک هایپرسونیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای توسط چین

0 100

برخی منبع گزارش داده‌اند چین موشک هایپرسونیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای آزمایش کرده است؛ خبری که البته مقامات این کشور آن را تکذیب کرده و می‌گویند آن‌ها در ماه اوت (مرداد-شهریور) یک حامل فضایی بازگشت‌پذیر را مورد آزمایش قرار داده‌اند. گفته می‌شود این موشک قبل از سرعت گرفتن برای رسیدن به هدف خود، در مدار لئو یک دور گرد زمین چرخیده است.

به‌گفته برخی منابع، طی این آزمایش موشک چین به‌وسیله یکی از حامل‌های فضایی سری لانگ مارچ (Long March) حمل شد و ۳۲ کیلومتر دورتر از هدف تعیین‌شده فرود آمد، بااین‌وجود بنابر اظهارات این منابع پیشرفت چین در زمینه تسلیحات مافوق صوت فراتر از تصور مقامات آمریکایی بوده است.

موشک هایپرسونیک چیست؟ مقاله ما را در این باره بخوانید.

جان کربی (John Kirby)، سخنگوی پنتاگون، نیز ضمن تاکید بر هشدارهای قبلی آمریکا نسبت به پیشرفت‌های تسلیحاتی چین از اظهار نظر درباره جزئیات این آزمایش خودداری کرد. علاوه‌بر چین، ایالات متحده، روسیه و حداقل پنج کشور دیگر در زمینه فناوری هایپرسونیک فعالیت می‌کنند.

کلاهک هسته‌ای

موشک هایپرسونیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای

موشک‌های هایپرسونیک مانند موشک‌های بالستیک از قابلیت حمل سلاح هسته‌ای برخوردارند و می‌توانند بیش از پنج برابر سرعت صوت پرواز کنند. موشک‌های بالستیک برای رسیدن به هدف خود در مسیری قوسی شکل پرواز می‌کنند، درحالی‌که موشک‌های هایپرسونیک مسیری را در پایین جو زمین پیموده و بنابراین قادرند سریع‌تر به هدف خود برسند.

منبع aljazeera bbc
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=60212
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها