اسپیس‌ایکس به دومین شرکت خصوصی باارزش دنیا تبدیل شد

0 98

ارزش بازار شرکت فضایی اسپیس‌ایکس (SpaceX) به‌دنبال فروش ثانویه سهام این شرکت از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد و اکنون شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک (Elon Musk) پس از شرکت بایت‌دنس (ByteDance) چین دومین شرکت خصوصی باارزش دنیا محسوب می‌شود. اسپیس‌ایکس ظاهرا با سرمایه‌گذاران جدید و فعلی خود توافق کرده است تا حداکثر ۷۵۵ میلیون دلار از سهامش را با قیمت ۵۶۰ دلار به‌ازای هر سهم بفروشند.

بر اساس آخرین ارزش‌گذاری اسپیس‌ایکس، این شرکت در فوریه سال جاری میلادی ۷۴ میلیارد دلار می‌ارزید، اما حالا ارزش آن به ۱۰۰.۳ میلیارد دلار رسیده است. منابع آگاه می‌گویند اسپیس‌ایکس اخیرا سرمایه جدیدی جذب نکرده و این افزایش ارزش متاثر از فروش ثانویه سهام شرکت است.

شرکت خصوصی باارزش

قیمت سهام اسپیس‌ایکس در ماه فوریه ۴۱۹ دلار بود، اما حالا افزایشی ۳۳ درصدی را تجربه کرده است. البته اسپیس‌ایکس در بازار بورس عرضه نشده است و اطلاعات آن به‌صورت عمومی منتشر نمی‌شود، بنابراین اطلاعات مالی آن هم محرمانه است.

ارزش این شرکت در چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است، چون سرمایه‌های زیادی برای پیشبرد دو پروژه مهم حامل فضایی استارشیپ (Starship) و منظومه ماهواره‌ای استارلینک (Starlink) به اسپیس‌ایکس تزریق شده‌اند.

در همین رابطه بخوانید: موفقیت اخیر اسپیس‌ایکس، زنگ خطری برای صنعت فضایی روسیه!

منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=59688
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها