هدایت موشک‌های کروز توسط ماهواره‌های استارلینک

0 198

روسیه مدعی است ماهواره‌های مخابراتی استارلینک (Starlink) شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) که برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در مدار قرار گرفته‌اند، می‌توانند موشک‌های کروز در حال پرواز را دوباره تنظیم کرده و همچنین نیروهای ویژه و شبکه عوامل را مدیریت کنند. دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin)، رئیس آژانس فضایی روسیه (Roscosmos)، ضمن اظهار این مطلب می‌گوید: «امسال اسپیس‌ایکس حدود ۹۰۰ میلیون دلار از دولت ایالات متحده برای استقرار منظومه ماهواره‌ای استارلینک دریافت کرده و اعتبار بودجه برای آن در دوره بعدی در مجموع ۲۰ میلیارد دلار خواهد بود.»

موشک‌های کروز
موشک‌های کروز

وی می‌افزاید: «ماهواره‌های استارلینک همچنین می‌توانند اینترنت با محتوای کاملا سیاسی و به‌احتمال زیاد ضد روسی را در تلفن‌های همراه توزیع کنند.» گفتنی است اسپیس‌ایکس تاکنون بیش از ۱۷۰۰ ماهواره اینترنتی را برای توسعه منظومه استارلینک به فضا پرتاب کرده که هدف از آن، پوشش سراسری جهان توسط اینترنت ماهواره‌ای است. مطابق برنامه‌ریزی‌ها این منظومه خدمات خود را به‌وسیله تقریبا ۱۲ هزار ماهواره و در صورت موفقیت برای اخذ مجوزهای لازم، توسط ۴۲ هزار ماهواره به جهان ارائه می‌دهد.

موشک‌های کروز

سامانه موشکی کروز گونه‌ای از موشک‌های بالستیک هستند که مسیر آن‌‌ها تا رسیدن به هدف قابل تغییر و هدایت است. این موشک‌ها معمولا تمام مسیر خود را در ارتفاع بسیار پائین (برای جلوگیری از تشخیص توسط رادارهای دشمن) و با سرعت تقریبا ثابت برابر مافوق صوت یا نزدیک به‌صوت طی می‌کنند.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

آیا اسپیس‌ایکس با برپایی منظومه ماهواره‌‌ای اینترنتی خود اهداف نظامی را دنبال می‌کند؟

منبع sputniknews militarywatchmagazine espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=59618
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها