روشی جدید برای استخراج آب و اکسیژن از ماه

0 97

دانشمندان اعلام کردند با استفاده از روشی جدید امکان استخراج آب و اکسیژن از ماه برای فضانوردان ممکن می‌شود. این فرآیند دو مرحله‌ای بر اساس این واقعیت است که تقریبا ۵۰ درصد خاک تمام مناطق ماه از مواد معدنی مانند دی‌اکسید سیلیکون و اکسید آهن تشکیل شده و حاوی مقدار زیادی اکسیژن است.

استخراج آب و اکسیژن از ماه

دانشمندان دانشگاه پلی‌تکنیک میلان (Polytechnic University of Milan) ایتالیا، آژانس فضایی اروپا (ESA)، آژانس فضایی ایتالیا (Italian Space Agency) و شرکت اروپایی OHB SE به‌مرکزیت آلمان در آزمایشگاه کار خود را برای استخراج آب و اکسیژن از ماه با گرم کردن خاک شبیه‌سازی‌شده قمر زمین تا دمای حدود هزار درجه سانتی‌گراد در کوره شروع کردند.

انجام این کار باعث تبخیر خاک می‌شود و در ادامه مواد معدنی حاوی اکسیژن مستقیما از حالت جامد به گاز تبدیل خواهند شد. محققان سپس گازها و متان باقی‌مانده از خاک را به مبدل کاتالیست و کندانسور منتقل می‌کنند.

استخراج آب و اکسیژن از خاک ماه

آب استخراج‌شده به‌همان‌صورت می‌تواند مصرف شود یا اکسیژن آن از طریق الکترولیز استخراج شود. هیدروژن و متان باقی‌مانده را نیز می‌توان در سامانه بازیافت کرد. همچنین نوعی ماده جانبی جامد غنی از سیلیس و فلزات در ماه وجود دارد که می‌توان برای مصارف دیگری از آن استفاده کرد. گفتنی است فرآیند مذکور هرچند ممکن است پیچیده به‌نظر برسد، اما ظاهرا می‌تواند بدون دخالت انسان انجام شود.

در همین رابطه بخوانید:

اروپا اکسیژن و آب از ماه استخراج می‌کند

استارت‌آپ اروپایی به‌دنبال تولید اکسیژن در ماه

منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=59517
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها