بهترین انیمیشن‌های فضایی برای کودکان

0 16,544

بهترین روش برای آشنایی کودکان با مفهوم سفر کهکشانی انیمیشن فضایی است که علاوه‌بر سرگرمی به کودکان آموزش نیز می‌دهد. کارتون فضایی با داشتن داستانی قابل تفکر نه‌تنها کودکان بلکه بزرگسالان را نیز به خود جذب می‌کند. در این گزارش فهرستی از بهترین انیمیشن‌های فضایی گردآوری شده است.

انیمیشن‌های فضایی, انیمیشن های فضایی, بهترین انیمیشن‌های فضایی
انیمیشن وال-ای

این انیمیشن فضایی یکی از بهترین کارتو‌ن‌های فضایی بوده که در سال ۲۰۰۸ تولید شده است و برای کودکان با سن ۱۰ سال و بیشتر توصیه می‌شود. وال-ای که در صدر لیست بهترین انیمیشن‌های فضایی قرار دارد، به کودکان درسی در مورد خطرات مصرف‌گرایی می‌دهد. داستان این انیمیشن در سال ۲۸۰۵ اتفاق می‌افتد و در مورد رباتی به‌نام وال-ای است که پس از اینکه انسان‌ها زمین را همراه با انبوهی از زباله ترک کردند، وظیفه پاکسازی کره خاکی را برعهده دارد.

در همین رابطه بخوانید: بهترین فیلم‌های فضایی

در همین رابطه بخوانید: بهترین مستندهای فضا و نجوم

دراین‌بین ربات مذکور در طول جمع‌آوری زباله‌ها با یک ربات تخم‌مرغی شکل دیگر به‌نام ایوا (EVE) روبه‌رو می‌شود که به‌عنوان کاوشگر از سفینه فضایی آکسیوم (Axiom) به زمین فرستاده شده است. در نهایت وال-ای به‌همراه ایوا، دوست جدید خود، به سفینه فضایی آکسیوم منتقل می‌شود و همراه با ایوا و ناخدای سفینه فضایی تلاش می‌کنند تا زندگی ازبین‌رفته زمین را دوباره احیا کنند.

شما عزیزان می‌توانید دوره بسیار مفید آموزش نجوم کودکان و نوجوانان را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب از این لینک (آموزش نجوم برای کودکان) تهیه کنید.

  • سیاره ۵۱ (Planet 51)

انیمیشن‌های فضایی, انیمیشن های فضایی, بهترین انیمیشن‌های فضایی
انیمیشن فضایی سیاره ۵۱

سیاره ۵۱ که در سال ۲۰۰۹ تولید شده نیز مانند وال-ای برای کودکان ۱۰ سال یا بیشتر مناسب است. سیاره ۵۱ یکی از انیمیشن‌های فضایی علمی تخیلی بوده و واکنش فرازمینی‌ها را نسبت به انسان‌ها نشان می‌دهد. در این انیمیشن زندگی مسالمت‌آمیز موجودات فرازمینی سبز رنگ در سیاره ۵۱ با ورود چارلز تی بیکر (Charles T. Baker)، فضانوردی از زمین، به این سیاره مختل می‌شود.

  • سیاره گنج (Treasure Planet)

انیمیشن سیاره گنج

سیاره گنج انیمیشنی تولیدی سال ۲۰۰۲ مناسب برای کودکان ۱۰ سال یا بیشتر است. در این انیمیشن علمی تخیلی دزدان دریایی به‌جای کشتی‌رانی در اقیانوس‌ها، با کشتی‌های خود در فضا شناور هستند. در این فیلم که در مکانی خیالی به‌نام اتریوم (Etherium) اتفاق می‌افتد، پسر جوانی با نام جیم (Jim) سوار یکی از کشتی‌ها می‌شود تا سیاره گنج را پیدا کند و دراین‌راستا دزدان‌دریایی، شورش در کشتی، سیاه‌چاله‌ها و طوفان‌های فضایی ماموریت جیم را تهدید می‌کنند.

  • تایتان آ.ای (Titan A.E)

انیمیشن‌های فضایی, انیمیشن های فضایی, بهترین انیمیشن‌های فضایی
انیمیشن فضایی تایتان آ.ای

این انیمیشن یکی از بهترین انیمیشن‌های فضایی محصول سال ۲۰۱۲ مناسب برای کودکان ۱۲ سال به بالا است و داستانی علمی تخیلی و کلاسیک دارد. تایتان آ.ای داستان انسان‌هایی است که در آستانه نابودی قرار دارند و پس از نابودی زمین برای زنده ماندن در فضا تلاش می‌کنند. همچنین دراین‌بین شخصیت‌های اصلی داستان به‌نام‌های کیل (Cale) و آکیما (Akima) با چندین موجود بین کهکشانی روبه‌رو شده و با آن‌ها مبارزه می‌کنند. گفتنی است A.E در عنوان به «پس از زمین» اشاره دارد و تجسم فضا در این فیلم کودکان را با مقیاس بزرگ جهان آشنا می‌کند.

در همین رابطه بخوانید: انوشه انصاری در سینما

  • انیمیشن هرج و مرج فضایی (Space Jam)

انیمیشن‌های فضایی, انیمیشن های فضایی, بهترین انیمیشن‌های فضایی
هرج و مرج فضایی

هرج و مرج فضایی ترکیبی از یک فیلم ورزشی و انیمیشن بوده و برداشتی کاملا منحصربه‌فرد از ترکیب تخیل با چهره‌های کارتونی است. در این انیمیشن اعضای لونی تونز (Looney Tunes) ربوده شده و به یک شهربازی خیالی در فضا به‌نام مارون مونتین (Moron Mountain) آورده می‌شوند.

در هرج و مرج فضایی لونی تونز تنها می‌تواند با یک بازی رقابتی بسکتبال آزادی خود را به‌دست آورد، بنابراین باگز بانی (Bugs Bunny) و تیم تون اسکواد (Tune Squad) مایکل جردن (Michael Jordan)، ستاره افسانه‌ای بسکتبال، را می‌ربایند. در این انیمیشن تجسم خیالی فضای بیرونی در کنار عکس‌های واقعی زمین بسکتبال قرار می‌گیرد. همچنین تعامل بین شخصیت‌های کارتونی و مایکل جردن بینندگان جوان‌تر را جذب کرده و به بزرگسالان حس نوستالژی خوبی می‌دهد.

  • غول آهنی (The Iron Giant)

انیمیشن‌های فضایی, انیمیشن های فضایی, بهترین انیمیشن‌های فضایی
انیمیشن غول آهنی

انیمیشن فضایی غول آهنی محصول سال ۱۹۹۹ مناسب برای کودکان ۸ سال به بالا است. این انیمیشن به‌طور دقیق داخل فضا اتفاق نمی‌افتد، اما داستان یک غول بیگانه را روایت می‌کند، بنابراین جزو بهترین انیمیشن‌های فضایی قرار می‌گیرد. غول آهنی داستان دوستی یک غول آهنی ۵۰ فوتی را با یک پسر بچه به‌نام هوگارث (Hogarth) بیان می‌کند.

در این انیمیشن درحالی‌که غول آهنی در حال یادگیری چگونگی زندگی روی زمین است، دولت ایالات متحده به‌دنبال غول می‌گردد و دراین‌راستا هوگارث تلاش می‌کنند تا غول آهنی را مخفی کند. داستان این فیلم در اکتبر۱۹۵۷ اتفاق می‌افتد زمانی که اتحاد جماهیر شوروی اسپوتنیک-۱ (Sputnik-1)، اولین ماهواره مصنوعی زمین، را به فضا پرتاب کرد.

  • پینوکیو در فضا (Pinocchio in Outer Space)

انیمیشن‌های فضایی, انیمیشن های فضایی, بهترین انیمیشن‌های فضایی
انیمیشن پینوکیو در فضا

در این انیمیشن فضایی که برای سال ۱۹۶۵ و مناسب کودکان ۶ سال به بالا است، کودکان تشویق می‌شوند تا درباره مفاهیمی مانند سفر فضایی و بیگانگان فکر کنند. دراین‌راستا شخصیت محبوب کودکان پینوکیو (Pinocchio) با یک بیگانه فضایی به‌نام نورتل (Nurtle) همراه می‌شود. در ادامه، نورتل به‌همراه پینوکیو با یک سفینه فضایی در اطراف مریخ گشت می‌زنند و سعی می‌کنند آسترو (Astro) را که یک نهنگ فضایی قاتل بین کهکشانی است، پیدا کنند. در این انیمیشن که یکی از بهترین انیمیشن‌های فضایی است، پینوکیو برای تبدیل شدن از عروسک به پسر بچه‌ باید آسترو را نابود کند.

در همین رابطه بخوانید: سالیوت ۷

کارتون‌های فضایی

در ادامه به معرفی انیمیشن‌ها و کارتون‌های فضایی بیشتری می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

  • کارتون فضایی بره ناقلا: فارمگدون (A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon)

کارتون فضایی انیمیشن تخیلی

در این کارتون یک بیگانه فضایی در نزدیکی مزرعه ماسی باتم (Mossy Bottom) فرود می‌آید و سازمان شناسایی موجودات فضایی قصد دارد او را دستگیر کند. با این حال، بره ناقلا تصمیم می‌گیرد به او کمک کند تا سالم به سیاره خود بازگردد. کارتون فضایی بره ناقلا: فارمگدون یک انیمیشن علمی تخیلی محصول سال ۲۰۱۹ بوده و استودیویی بریتانیایی آن را ساخته است. این انیمیشن دنباله‌ای مستقل از فیلم کارتونی بره ناقلا ۲۰۱۵ (Shaun the Sheep 2015) بر اساس مجموعه تلویزیونی بره ناقلا است.

انیمیشین فضایی بره ناقلا: فارمگدون ۴۳.۱ میلیون دلار فروش داشت و نقدهای مثبت منتقدان را دریافت کرد. این کارتون فضایی در جوایز فیلم آکادمی بریتانیا برای بهترین انیمیشن و در جوایز اسکار برای بهترین انیمیشن بلند نامزد شد.

  • تبدیل‌شوندگان یا ترنسفورمرز (The Transformers: The Movie)

بهترین کارتونهای فضایی

این انیمیشین یک کارتون علمی تخیلی اکشن محصول سال ۱۹۸۶ است که بر اساس مجموعه تلویزیونی تبدیل‌شوندگان ساخته شده است. داستان این انیمیشن در سال ۲۰۰۵، ۲۰ سال پس از فصل دوم مجموعه تلویزیونی آن اتفاق می‌افتد. پس از حمله دیسپشن‌ها (Decepticons) که شهر اتوبات‌ها (Autobots) را ویران می‌کند، اپتیموس پرایم (Optimus Prime) در دوئلی مرگبار با مگاترون (Megatron) به پیروزی می‌رسد، اما در نهایت دچار جراحات سختی می‌شود.

با مجروح شدن شدید مگاترون، دیسپشن‌ها مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند و اتوبات‌ها نجات می‌یابند. اوتوبات‌ها در سراسر کهکشان توسط تبدیل‌شونده‌ای به نام یونیکورن (Unicron) شکار می‌شوند که به اندازه یک سیاره غول‌پیکر است و قصد دارد مگاترون را تغییر شکل دهد تا به یک برده گالواترون (Galvatron) تبدیل شود.

  • هیولاها علیه بیگانگان فضایی (Monsters vs Aliens)

بهترین کارتون فضایی

انیمیشن هیولاها علیه بیگانگان فضایی یک کارتون تلویزیونی ویژه هالووین است که در سال ۲۰۰۹ پخش شد و بر اساس فیلمی با همین نام ساخته شده است. در این کارتون فضایی یک شهاب‌سنگ دارای موادی آلوده و روغنی به شکلی غیرمنتظره از فضا فرود آمده و با دختری به نام «سوزان» برخورد می‌کند. در نتیجه این اتفاق، قد سوزان به یکباره و به طرزی رازآلود ۱۵ متر می‌شود و او با دوستانی عجیب آشنا شده که همراه هم برای نجات زمین تلاش می‌کنند.

  • کارتون ½Apollo 10

انیمیشن فضایی

انیمیشن ½Apollo 10 درباره مردی است که داستان‌های زندگی خود را به عنوان یک پسر ۱۰ ساله در سال ۱۹۶۹ در شهر هیوستون (Houston) در ایالت تگزاس روایت کرده و آن‌ها را با روایتی خارق‌العاده از سفر به ماه بیان می‌کند. این کارتون محصول سال ۲۰۲۲ آمریکاست و در جریان رویدادهای قبل از فرود ماموریت آپولو 11 ناسا روی ماه اتفاق می‌افتد؛ داستانی تخیلی از یک دانش‌آموز کلاس چهارم و اولین فردی که روی ماه فرود می‌آید!

  • کارتون سگ‌های فضایی (Space Dogs)

بهترین انیمیشن فضایی

سگ‌های فضایی با نام مستعار بلکا و استرلکا (Belka & Strelka) بر اساس سگ‌هایی با همین نام‌ها ساخته شده است و به داستان اولین حیواناتی می‌پردازد که در سال ۱۹۶۰ توسط شوروی به یک سفر فضایی اعزام شده و از آن جان سالم به در می‌برند.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله لیست بهترین فیلم‌های فضایی را هم بخوانید.

منبع space wikipedia wikipedia
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=59396
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها