اولین تصویر نزدیک فضاپیمای بپی‌کلمبو از سیاره عطارد

0 54

فضاپیمای بپی‌کلمبو (BepiColombo) آژانس فضایی اروپا (ESA) و آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (JAXA) از فاصله تقریبا ۲۰۰ کیلومتری عطارد عبور کرده و نخستین تصویر خود از نزدیکترین سیاره به خورشید را تهیه نموده است. این تصویر نیم‌کره شمالی عطارد و شماری از دهانه‌های روی آن از جمله دهانه‌های انفجار آتشفشانی را نشان می‌دهد. در تصویر مذکور آنتن و مغناطیس‌سنج بپی‌کلمبو نیز دیده می‌شود.

جزئیات اصلی نیمکره شمالی سیاره عطارد
جزئیات اصلی نیمکره شمالی سیاره عطارد

این پرواز بپی‌کلمبو به دور عطارد اولین مورد از شش پروازی است که این فضاپیما به دور عطارد انجام می‌دهد. گفتنی است گردش بعدی فضاپیمای مذکور به دور سیاره مذکور ژوئن سال آینده میلادی انجام خواهد شد. همچنین در ادامه چهار پرواز دیگر در ژوئن۲۰۲۳، سپتامبر۲۰۲۴، دسامبر۲۰۲۴ و ژانویه۲۰۲۵ صورت می‌گیرد و اگر همه‌چیز مطابق برنامه پیش برود، بپی‌کلمبو در انتهای سال ۲۰۲۵ سرعت خود را آن‌قدر کاهش می‌دهد تا وارد مدار عطارد شود.

ماموریت بپی‌کلمبو شامل دو ماهواره می‌شود که در اکتبر۲۰۱۸ به‌طور هم‌زمان به فضا فرستاده شدند؛ ماهواره‌هایی که در رابطه با ماموریتشان «مدارگرد سیاره‌ای عطارد» (MPO) و «مدارگرد مگنتوسفری عطارد» (MMO) نام‌گذاری شده‌اند. هدف از این ماموریت انجام یک مطالعه جامع و گسترده بر روی سیاره عطارد است که بررسی میدان مغناطیسی، مگنتوسفر یا مغناطیس‌سپهر، ساختار و سطح داخلی آن را شامل می‌شود.

در همین رابطه بخوانید:

صدای زمین توسط یک فضاپیما ضبط شد+فیلم

فضاپیمایی که با روش کمان گرانشی راهش را باز می‌کند به ملاقات زمین می‌‌آید

منبع digiato espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=59386
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها