شرکت‌های خارجی به‌دنبال پرتاب ماهواره‌های آفریقایی

0 203

بر اساس یک گزارش، تعداد ماهواره‌های آفریقایی در حال توسعه در این قاره اکنون به بیش از صد ماهواره می‌رسد که با‌توجه‌به عدم توانایی پرتاب آن‌ها به‌وسیله کشورهای آفریقایی، فرصت‌هایی برای بازیگران خارجی حوزه فضا ایجاد کرده است. مطابق گزارش شرکت «فضا در آفریقا» (Space in Africa) به‌مرکزیت نیجریه، تاکنون هیچ ماهواره‌ای را کشورهای این قاره، خود، به فضا پرتاب نکرده‌اند و اکنون نگاه شرکت‌های خارجی به پرتاب ماهواره‌های جدید از پایگاه‌های فضایی موجود در آفریقاست.

این گزارش به‌خصوص به فرصت‌های جدیدی برای ارائه خدمات پرتاب به‌وسیله شرکت‌های خارجی اشاره می‌کند که می‌تواند از طریق توسعه منظومه‌های ماهواره‌ای توسط کشورهای مصر، آفریقای جنوبی و تونس ایجاد شود.

ماهواره‌های آفریقایی

ماهواره‌های آفریقایی

براین‌اساس، کشورهای قاره آفریقا تاکنون در مجموع ۴۴ ماهواره در مدار زمین قرار داده‌اند. این تعداد ماهواره را ۱۳ کشور آفریقایی اپراتوری می‌کنند و اکنون ۱۲۵ ماهواره دیگر توسط ۲۳ کشور این قاره در حال توسعه است که انتظار می‌رود همه آن‌ها تا سال ۲۰۲۵ به فضا پرتاب شوند. اولین ماهواره با نام سان‌ست-۱ (SunSat-1) را آفریقای جنوبی در سال ۱۹۹۹ در مدار زمین مستقر کرد و آخرین آن‌ها در ژوئن سال جاری میلادی به فضا پرتاب شد.

در همین رابطه بخوانید:

درآمد سالانه بیش از ۷ میلیارد دلاری صنعت فضایی آفریقا

منبع africadaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=59355
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها