تصویربرداری بالون استراتوسفری با قدرت تفکیک مکانی بسیار بالاتر از ماهواره‌ها

0 98

استارت‌آپ آمریکایی اوربن اسکای (Urban Sky) سامانه بالون استراتوسفری کوچکی را توسعه داده است که می‌تواند تصاویری با قدرت تفکیک مکانی بسیار بالاتر از ماهواره‌ها تهیه کند. این سامانه با نام میکروبالونز (Microballoons) یک محموله تصویربرداری را با خود حمل می‌کند و قادر است تا ارتفاع حدودا ۲۰ کیلومتری سطح زمین به‌پرواز درآید. سامانه مذکور قادر به تهیه تصاویر رنگی با قدرت تفکیک مکانی ۰.۱ متر است.

به‌گفته آندرو آنتونیو (Andrew Antonio)،از مدیران اوربن اسکای، این سامانه بسیار کوچک بوده و استفاده از آن سرعت کار را بالا می‌برد. وی‌ می‌گوید:‌«در برخی از پروژه‌ها به‌ویژه برای بررسی ویژگی‌های ملک، تصویربرداری با چنین دقتی با هیچ یک از منظومه‌های ماهواره‌ای موجود یا برنامه‌ریزی‌شده برای آینده قابل انجام نیست.» آنتونیو ادامه می‌دهد: «از جمله این موارد خدمات بیمه است که در آن از تصاویر هوایی برای ارزیابی میزان خسارت پس از وقوع حادثه استفاده می‌شود.»

آنتونیو همچنین اظهار می‌کند:‌ «این بالون‌ها مانند بالون‌های هواشناسی تحت نظارت اداره هوانوردی فدرال (Federal Aviation Administration) آمریکا فعالیت می‌کنند و بنابر مقررات این اداره، جرم محموله‌های آن‌ها به حداکثر ۲.۷ کیلوگرم محدود می‌شود که میکروبالونز توانسته است در این محدوده جرمی قرار گیرد.» اوربن اسکای موفق شده است ۴.۱ میلیون دلار برای پیشبرد پروژه این سامانه جمع‌آوری کند.

منبع spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=59181
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها