پهپاد خندان به ایستگاه فضایی بین المللی می رود

محققان آلمانی پهپادی با صورت خندان ساخته‌اند که قرار است به ایستگاه فضایی بین‌المللی برود و به فضانوردان کمک کند.
به نقل از پی ای ساینس، به تازگی ربات پرنده‌ای به نام سیمون (Cimon ) ساخته شده تا به فضانوردان کمک کند.  این ربات یا پهپاد خندان موسیقی را درک می‌کند و بیش از هزار جمله بلد است. قرار است این ربات در سال جاری به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شود.
سیمون طوری طراحی شده تا در گوشه و کنار ایستگاه پرواز کند و در امور فنی کمک کند، خرابی سیستم‌ها و خطرات را گزارش کند و البته نوعی سرگرمی برای فضانوردان نیز فراهم کند.
مغز ربات پهپاد مذکور مجهز به هوش مصنوعی است. ربات۵ کیلوگرمی، نمایشگری ۸ اینچی دارد و با استفاده از چند پروانه حرکت می کند. سیمون بخشی از آزمایشی برای بررسی شیوه همکاری انسان و ربات است.
الکساندر گرست، دانشمند ژئوفیزیک آلمانی، سیمون را ساخته و به همین دلیل ربات با صورت و صوت سازنده خود آشناست. تیل آیزنبرگ، رهبر این پروژه، می گوید:« سیمون یک دستیارشخصی با توانایی شناسایی صوت و صورت است. ما قصد داریم با ارسال ربات آسمان تاثیرات روانشناختی ماموریت‌های فضایی طولانی روی فضانوردان واقدامات لازم را برای بهبود شرایط و به خصوص کاهش استرس فضانوردان بررسی کنیم».
سازمان فضایی آلمان برای نخستین بار در یک پرواز پارابولیک  پهپاد را در میکروجاذبه آزمایش می‌کند. در این پرواز یک هواپیمای ایرباس A۳۱۰ با شیب زیادی پرواز می کند و شیرجه می‌زند تا تاثیر بی‌وزنی را شبیه سازی کند.