دانشمندان به‌دنبال فناوری ضد جاذبه برای پیشران‌ فضاپیماها

0 481

گروهی از دانشمندان در حال بررسی فناوری‌های مرتبط با پیشران فضاپیماها از جمله فناوری ضد جاذبه هستند. این مفهوم، پدیده‌ای فرضی مبنی‌بر ایجاد مکان یا جسمی عاری از گرانش است که مدتی در مجامع علمی مورد بحث بوده، اما از نوامبر۲۰۲۰ توجه به این موضوع بسیار جدی‌تر شده است. مطالعه مذکور را محققان ناسا، آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا موسوم به دارپا (DARPA) و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) به‌همراه نیروی هوایی آمریکا (United States Air Force) پیش می‌برند.

فناوری ضد جاذبه

پادگرانش، جاذبه منفی یا ضد جاذبه، ایده ایجاد شی یا مکانی است که در بند گرانش نباشد. این به معنی ایجاد حالت بی‌وزنی در شرایطی مانند سقوط آزاد، یا ایجاد تعادل در شرایط گرانش با استفاده از یک نیروی مخالف مانند نیروی مغناطیسی و خواص آیرودینامیک نیست، بلکه منظور خنثی‌سازی گرانش به‌گونه‌ای است که بر روی شی یا مکان مذکور بی‌اثر شود. در حیطه داستان‌های علمی–تخیلی و مخصوصا در بحث نیروی محرکه فضاپیماها مفهوم ضد جاذبه یا پادگرانش یک مفهوم پر تکرار است.

ضد جاذبه

دراین‌راستا تاکنون ۲۲ کنفرانس APEC (سرواژه The inaugural Alternative Propulsion Energy Conference) در مورد توسعه فناوری ضد جاذبه برگزار شده است و طی آن دانشمندان موضوع‌های مختلفی از پیشران غیرنیوتنی تا اشیای پرنده ناشناس (UFO) را مورد بررسی قرار داده‌اند. البته این مفهوم فعلا کاملا فرضی است و هنوز هیچ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در مورد آن حاصل نشده است.

منبع isna futurism wikipedia
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=59050
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها