برندگان رقابت عکاسی نجومی ۲۰۲۱ مشخص شدند

0 83

برندگان مسابقه عکاسی نجوم موزه سلطنتی گرینویچ (Royal Museums Greenwich) مشخص شدند و شوچانگ دونگ (Shuchang Dong) از چین لقب عکاس سال را با تصویری از حلقه طلایی از آن خود کرد. این تصویر یک خورشیدگرفتگی سالانه را نشان می‌دهد که از منطقه علی (Ali) در تبت ثبت شده است.

به‌گفته دونگ این مکان در تمام طول سال آب‌وهوایی آفتابی دارد، اما در هنگام خورشیدگرفتگی وی شاهد ابرهای تیره در تمام آسمان بوده و در عرض یک دقیقه از وقوع این پدیده، نور خورشید از میان ابرها نمایان شده و سپس خورشید پشت ابرها رفته است.

تصویر رقص نورهای قطبی دیمیتری ریبالکا (Dmitrii Rybalka) از روسیه نیز برنده جایزه عکاس برتر در بخش شفق قطبی (Aurorae Category) شد. سو پریچارد (Sue Prichard)، داور این رقابت‌ها و سرپرست ارشد موزه سلطنتی گرینویچ، درباره تصویر مذکور می‌گوید: «در این عکس ترکیب رنگ سبز شفق و رنگ آبی کشتی‌ها نمایی مخملی به‌وجود آورده و نبود نشانه‌هایی از وجود انسان‌ها این تصویر را شبیه به صحنه آغازین یک فیلم علمی-تخیلی کرده است!»

همچنین تصویر حلقه شیری که توسط ژونگ وو (Zhong Wu) از چین عکس‌برداری شده است، برنده رقابت در دسته کهکشان‌ها (Galaxies category) شد.

نیکولاس لفادو (Nicolas Lefaudeux) از فرانسه نیز با عکسی از ماه، جایزه بخش ماه ما (Our Moon category) را از آن خود کرد.

تصویری از دیپال راتنایاکا (Deepal Ratnayaka) از بریتانیا هم با نام قرنطینه برنده بخش مردم و فضا (People and Space category) شد.

در دسته‌ مناظر آسمانی (Skyscapes category) نیز جفری لاولیس (Jeffrey Lovelace) از آمریکا توانست با تصویر تپه‌های لونا (Luna) برنده شود.

برنده بخش عکاس جوان هم یک کودک ۱۵ ساله چینی بود که تصویر عکس خانوادگی منظومه شمسی را ثبت کرده است.

منبع isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=58535
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها