اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از فاز آزمایشی خارج می‌شود

0 79

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) اعلام کرد خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک (Starlink) ماه اکتبر (مهر-آبان) سال جاری میلادی از فاز آزمایشی خود خارج می‌شود. ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، پیش‌تر اظهار امیدواری کرده بود خدمات استارلینک تا پایان تابستان جاری از فاز بتا خارج شده و وارد فاز بعدی شود. به‌گفته وی، این شرکت همچنین امیدوار است در فاز بعدی مشتریان خدمات اینترنت ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس بتوانند در وسایل نقلیه و به‌صورت سیار نیز از آن بهره ببرند.

ماسک اوایل سال جاری میلادی از امکان استفاده از خدمات اینترنت استارلینک در هر نقطه‌ای حتی روی یک کاروان و کامیون در حال حرکت در آینده خبر داده بود. اسپیس‌ایکس تاکنون بیش از ۱۷۰۰ ماهواره اینترنتی را برای توسعه منظومه استارلینک به فضا پرتاب کرده که هدف از آن، پوشش سراسری جهان توسط اینترنت ماهواره‌ای است. مطابق برنامه‌ریزی‌ها این منظومه ماهواره‌ای خدمات خود را به‌وسیله تقریبا ۱۲ هزار ماهواره و در صورت موفقیت برای اخذ مجوزهای لازم، توسط ۴۲ هزار ماهواره به جهان ارائه می‌دهد.

اخیرا و با گسترش منظومه مورد بحث، پیش‌فروش خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نیز آغاز شده است. مطابق اعلام مدیران این شرکت، ماهواره‌های اینترنتی استارلینک تا سپتامبر (شهریور-مهر) سال جاری میلادی سراسر جهان را تحت پوشش درمی‌آورند. شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک (Elon Musk) هزینه تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را ۴۹۹ دلار و اشتراک ماهیانه آن را ۹۹ دلار اعلام کرده است. اکنون هزاران کاربر در چندین کشور از جمله آمریکا، کانادا، بریتانیا، نیوزلند، استرالیا، آلمان و لهستان خدمات استارلینک را دریافت می‌کنند.

در همین رابطه بخوانید:

اسپیس‌ایکس اولین ماهواره‌های مدار قطبی استارلینک را به فضا پرتاب کرد

استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک روی خودروهای در حال حرکت امکان‌پذیر می‌شود

منبع businessinsider espash espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=58433
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها