طلا ممکن است فرا زمینی باشد

0 3,227

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد فلزات گران‌بهایی نظیر طلا، منشأ فرازمینی دارند و در نتیجه برخوردهای شهاب سنگی با زمین در این سیاره پراکنده شده‌اند.
گروهی از محققان دانشگاه بریستول با تجزیه و تحلیل‌ روی قدیمی‌ترین نمونه‌های صخره‌ای پیدا شده در زمین به این نتیجه رسیده‌اند که پس از گذشت حدود 200میلیون سال از پیدایش زمین، برخوردهای شهاب سنگی با این سیاره روی داده که در خلال آن‌ها فلزات گران‌بها در گوشه و کنار زمین پیدا شده است.
بر‌اساس این تحقیقات، در خلال شکل‌گیری زمین، آهن مذاب به اعماق آن نفوذ کرده و در نهایت هسته زمین را شکل داده است.
در این فرآیند فلزات دیگری نیز راهی اعماق زمین شده‌اند که از آن جمله می‌توان به طلا و پلاتینیوم اشاره کرد. این فلزات در زمره فلزات گران‌بها و کمیاب در زمین به شمار می‌آیند.
در حقیقت مقادیر قابل توجهی از فلزات گران‌بها در هسته زمین وجود دارد و جالب این‌که آنقدر زیاد است که با استفاده از آن می‌توان سراسر زمین را با لایه‌ای به قطر 4 متر پوشاند.
مطالعات این محققان نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از طلایی که از طریق برخوردهای شهاب سنگی به زمین رسیده ، راهی مناطق اطراف هسته کره زمین شده است، هر چند تصور می‌شود مقادیر پراکنده شده از فلزات گران‌بها در لایه سیلیکاتی زمین تا هزاران برابر بیشتر از تصورات پیشین ما باشد.

منبع خبرگزاری صدا سیما