ثبت اولین تصویر آزمایشی ماهواره چینی‌ از خورشید

0 68

ماهواره هواشناسی چین موسوم به FY-3E (سرواژه Fengyun-3E) موفق به ثبت اولین تصویر آزمایشی خود از خورشید شد؛ تصویری که به محققان در پیش‌بینی فعالیت‌های خورشیدی و تاثیر آن‌ها بر آب‌وهوای زمین و فضا کمک خواهد کرد. به‌گفته ژانگ پنگ (Zhang Peng)، معاون مرکز NSMC (سرواژه National Satellite Meteorological Center) چین، داده‌های این ماهواره همچنین می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری برای اطمینان از ایمنی عملکرد فضاپیماهای سرنشین‌دار و فضانوردانی که پیاده‌روی فضایی انجام می‌دهند، ارائه دهد.

ماهواره FY-3E

ماهواره مدار قطبی FY-3E سال جاری میلادی توسط ماهواره‌بر لانگ مارچ-۴سی (Long March-4C) از پایگاه فضایی جیکوان (Jiuquan) در شمال غربی چین به فضا پرتاب شد. این ماهواره که پنجمین ماهواره از سری FY-3 است، در فاصله حدودا ۸۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار گرفت. گفتنی است ماهواره‌های مدار قطبی در چرخش خود به دور زمین از فراز قطب‌های شمال و جنوب زمین گذر می‌کنند.

ماهواره‌های FY مجموعه‌ای از ماهواره‌های هواشناسی هستند که داده‌هایی را با هدف پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای زمین و همچنین آب‌وهوای فضایی برای چین و سازمان‌های مربوطه در سراسر جهان فراهم می‌آورند. این ماهواره‌ها را آکادمی فناوری پرواز فضایی شانگهای (Shanghai Academy of Spaceflight Technology) چین ساخته و اداره هواشناسی این کشور (China Meteorological Administration) اپراتوری می‌کند. ماهواره‌های مذکور در دو مدار قطبی و ژئو قرار دارند و اولین آن‌ها سال ۱۹۸۸ به فضا پرتاب شد.

در همین رابطه بخوانید: ماهواره هواشناسی چین به فضا پرتاب شد

منبع isna espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=57541
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها