ادعای اسپیس‌ایکس مبنی‌بر سنگ‌اندازی آمازون در روند توسعه استارلینک

0 124

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) در واکنش به آخرین اقدام شرکت آمازون برای متوقف کردن روند توسعه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک (Starlink) مدعی شد آمازون از شکایت علیه آن‌ها به‌عنوان ابزاری برای جبران عقب‌ماندگی خود در رقابت فضایی استفاده می‌کند. اسپیس‌ایکس در پاسخ به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) اعلام کرد آمازون عمدا تلاش می‌کند تصویب لوایح ارسالی آن‌ها به‌تاخیر بیافتد، چراکه این شرکت هنوز با برنامه ماهواره‌های اینترنتی کویپر (Kuiper) خود نمی‌تواند با استارلینک مقابله کند.

اسپیس‌ایکس همچنین در گزارش خود به FCC ادعا کرد نامه اخیر آمازون جدیدترین تلاش این شرکت در جهت کاهش سرعت رقابت فضایی بوده و این در حالی است که آمازون باید روی نگرانی‌های کمیسیون در مورد سامانه ماهواره‌ای خود متمرکز شود. بنابر اظهارات مدیران اسپیس‌ایکس کمیسیون باید چنین سنگ‌اندازی‌هایی را بررسی کرده و به‌سرعت برنامه این شرکت را برای اظهارنظر و رفع نگرانی عمومی و بررسی کامل منتشر کند.

گفتنی است آمازون از FCC خواسته بود لایحه اسپیس‌ایکس درباره استارلینک را به‌دلیل ارائه دو سامانه جداگانه برای اینترنت ماهواره‌ای و در نتیجه زیر پا گذاشتن قوانین این کمیسیون، رد کند. اسپیس‌ایکس هم در حمله‌ای متقابل ادعا کرد آمازون هنوز به FCC اعلام نکرده است برنامه ماهواره‌ای استارلینک چه تاثیری روی خدمات شرکت‌های دیگر می‌گذارد و چطور قرار است قوانین مرتبط با زباله‌های فضایی را رعایت کند. گفتنی است پیش‌تر نیز قرارداد ناسا و اسپیس‌ایکس برای ساخت ماه‌نشین برنامه بازگشت به ماه این سازمان با شکایت جف بزوس (Jeff Bezos)، بنیان‌گذار آمازون، به‌حالت تعلیق درآمده بود.

در همین رابطه بخوانید: جف بزوس رسما از ناسا شکایت کرد

آمازون اولین ماهواره‌های اینترنتی خود را توسط ماهواره‌بر اطلس ۵ به فضا می‌فرستد 

آنچه لازم است درباره اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بدانیم

منبع zoomit isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=57331
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها