تصاویر طوفان ایدا از فضا

0 270

ناسا تصاویر طوفان ایدا (Ida) در جنوب ایالت لوئیزیانای آمریکا را از فضا منتشر کرد که طبق گزارش‌ها پنجمین طوفان قوی بر اساس سرعت باد در قاره آمریکا به‌حساب می‌آید. این طوفان با حداکثر وزش باد با سرعت ۱۵۰ مایل در ساعت، روز یکشنبه ۲۹اوت (۷شهریور) رخ داد و برق حدود یک میلیون نفر در جنوب شرقی این ایالت را قطع کرد.

این عکس که توسط فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی به‌ثبت رسیده، نمای کاملی از طوفان ایدا را در ۲۸اوت (۶شهریور) نشان می‌دهد.

تصویر فوق نیز طوفان ایدا را در زمانی که در حالت بیشترین قدرت خود است، از ایستگاه فضایی بین‌المللی نشان می‌دهد. همچنین در پیش زمینه این تصویر، فضاپیمای باری سیگنوس (Cygnus) مشاهده می‌شود که به‌تازگی سوار بر حامل فضایی آنتارس (Antares) شرکت آمریکایی نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) بیش از ۳.۷ تن محموله را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد.

همچنین عکس بالا تصویر ماهواره GOES-16 متعلق به ناسا و سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) از طوفان ایدا را در روز شنبه ۲۸اوت درحالی‌ نشان می‌دهد که این طوفان بر فراز خلیج مکزیک است. در این تصویر، ایدا همچنان در حال تقویت خود و نزدیک‌شدن به جنوب شرقی لوئیزیانا است.

منبع nasa space
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=57183
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها