اسپیس‌ایکس صد هزار ترمینال اینترنت ماهواره‌ای به‌فروش رساند

0 134

ایلان ماسک (Elon Musk)، بنیا‌ن‌گذار شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX)، اعلام کرد این شرکت تاکنون صد هزار ترمینال برای خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک (Starlink) در ۱۴ کشور تحت پوشش به‌فروش رسانده است. وی همچنین اظهار کرد که از اخذ مجوزهای لازم برای راه‌اندازی اینترنت استارلینک در بسیاری از کشورها دیگر در حال انجام است و انتظار می‌رود استارلینک به‌زودی بتواند به تمام مناطق کره زمین خدمت‌رسانی کند.

اسپیس‌ایکس در حال توسعه منظومه بزرگ استارلینک برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به سراسر جهان بوده و تاکنون بیش از ۱۷۰۰ ماهواره را برای این منظور به فضا پرتاب کرده است. مطابق اعلام مدیران اسپیس‌ایکس، ماهواره‌های اینترنتی این شرکت تا سپتامبر (شهریور-مهر) سال جاری میلادی سراسر جهان را تحت پوشش درمی‌آورند. منظومه استارلینک در نهایت خدمات خود را به‌وسیله تقریبا ۱۲ هزار ماهواره و در صورت اخذ مجوزهای لازم، توسط ۴۲ هزار ماهواره به جهان ارائه خواهد داد.

این شرکت هزینه تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را ۴۹۹ دلار و اشتراک ماهیانه آن را ۹۹ دلار اعلام کرده است. اسپیس‌ایکس اوایل سال جاری میلادی پیش‌فروش خدمات اینترنت استارلینک را آغاز نموده است و اکنون کاربران در چندین کشور از جمله آمریکا، کانادا، بریتانیا، نیوزلند، استرالیا، آلمان و لهستان خدمات استارلینک را دریافت می‌کنند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=56903
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها