تصویر پانورامای مریخ‌نورد ناسا از سیاره سرخ

0 74

مریخ‌نورد کنجکاوی (Curiosity) ناسا تصویری پانوراما از سیاره سرخ به‌ثبت رسانده که هنگام صعود به کوه شارپ (Mount Sharp) از سنگ‌ها و تپه‌ها گرفته است. در این تصویر که با استفاده از دوربین مستکم (Mastcam) مریخ‌نورد مذکور ثبت شده، به‌دلیل فصل زمستان در مریخ، آسمان غبارآلود نیست و ازاین‌رو نمایی واضح از سطح دهانه گیل (Gale) نشان داده شده است. بنابراین تصویر یادشده می‌تواند درک محققان از نحوه خشک شدن این دریاچه باستانی را افزایش دهد.

مریخ‌نورد کنجکاوی ناسا

کنجکاوی پیچیده‌ترین کاوشگر ناسا پیش از ماموریت استقامت (Perseverance) این سازمان محسوب می‌شود که به سیاره سرخ فرستاده شده است. این مریخ‌نورد با شش چرخ دارای ۲.۹ متر طول، ارتفاعی به‌اندازه قد یک انسان معمولی و ۹۰۰ کیلوگرم وزن بوده و قادر است مسافت چند ده متر در روز را با حداکثر سرعت ۰.۱۴ کیلومتر در ساعت بر روی سطح سیاره طی کند و از موانعی تا ارتفاع ۰.۷۵ متر بالا برود.

کاوشگر یادشده که مجهز به انواع تجهیزات علمی است، می‌تواند از خاک نمونه‌برداری کرده و سنگ‌ها را سوراخ کند و توسط بازوی رباتیکش نمونه‌ها را برای تجزیه‌وتحلیل به آزمایشگاه درون خود انتقال دهد. کنجکاوی همچنین مجهز به دوربین‌هایی با مقاصد هدایت از راه دور و نیز تصویربرداری‌های علمی است.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=56746
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها