اسپیس‌ایکس حق مالکیت استارت‌آپ اینترنت اشیا ماهواره‌ای را می‌خرد

0 131

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) قصد دارد حق مالکیت استارت‌آپ آمریکایی سوارم (Swarm Technologies) را خریداری کند. این استارت‌آپ در حوزه اینترنت اشیا ماهواره‌ای فعالیت دارد و هزینه خدمات اینترنت ماهواره‌ای خود را ۵ دلار در ماه اعلام کرده که با استفاده از مودم ماهواره‌ای این استارت‌‌آپ موسوم به سوارم تایل (Swarm Tile) با قیمت ۱۱۹ دلار قابل دریافت است. البته هنوز به‌طور قطع مشخص نیست شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک (Elon Musk) بعد از این اقدام، راهبرد خود را چگونه تغییر خواهد داد. 

اسپیس‌ایکس در حال توسعه منظومه بزرگی موسوم به استارلینک (Starlink) برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به سراسر جهان بوده و تاکنون بیش از ۱۸۰۰ ماهواره را برای این منظور به فضا پرتاب کرده است. این شرکت خدمات‌رسانی را به هزاران کاربر از چندین کشور جهان آغاز کرده است و ماهواره‌های اینترنتی آن تا سپتامبر (شهریور-مهر) سال جاری میلادی سراسر جهان را تحت پوشش درمی‌آورند.

استارت‌آپ فضایی سوارم

سوارم به‌دنبال ارائه خدمات اینترنتی ارزان‌قیمت از طریق یک منظومه ماهواره‌ای به سراسر جهان است. این استارت‌آپ در زمینه اینترنت اشیا فعالیت می‌کند و در صدد ایجاد ارتباط میان حسگرها و دستگاه‌های با سرعت انتقال داده پایین از فضاست. سوارم تاکنون بالغ‌بر ۱۰۰ ماهواره ارتباطاتی با نام اسپیس‌بی (SpaceBEE) را در مدار لئو قرار داده؛ ماهواره‌هایی که دارای ابعاد ۰.۲۵U بوده و ماموریت آن‌ها ایجاد ارتباطات ماهواره‌ای دو طرفه و رله داده عنوان شده است. استارت‌آپ مذکور برنامه دارد تا پایان سال ۲۰۲۱ منظومه‌‌ای متشکل از ۱۵۰ ماهواره ایجاد کند. پیش‌ از این و طی دو مرحله تعداد ۹ ماهواره برای آزمایش‌ فناوری‌های این منظومه به فضا ارسال شده بود.

تاکنون بیش از ۲۰۰ شرکت برای بهره‌گیری از اینترنت ماهواره‌ای سوارم درخواست داده‌اند و قرار است ارائه خدمات از اواخر سال جاری میلادی آعاز شود. استارت‌آپ یادشده توانسته تاییدیه قانونی را برای فعالیت در کشورهای ایالات متحده، انگلستان، نیوزیلند، آلمان، سوئد و همجنین مناطق قطب جنوب و آب‌های بین‌المللی به‌دست آورد. سوارم در حال ایجاد یک شبکه ایستگاه زمینی در سطح جهان است؛ ایستگاه‌هایی که در ایالات متحده، انگلستان، نیوزیلند و قطب جنوب احداث می‌شوند. گفتنی است شرکت‌های مختلفی اکنون در حال رقابت برای ارائه خدمات اینترنت اشیا ارزان‌قیمت هستند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=56245
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها