ناسا به‌دلیل آماده نبودن لباس فضانوردان در سال ۲۰۲۴ به ماه نمی‌رود

0 65

ناسا اعلام کرد به‌دلیل تاخیرها در توسعه لباس فضانوردی جدید ماموریت آرتمیس (Artemis)، فرود انسان روی ماه در موعد مقرر یعنی سال ۲۰۲۴ برای این سازمان امکان‌پذیر نیست. طبق گزارش اداره بازرسی کل آژانس فضایی آمریکا زنجیره‌ای از چالش‌ها باعث این تاخیرها شده و آن را تا آوریل۲۰۲۵ به‌تعویق انداخته است؛ مواردی که شامل توسعه لباس فضانوردی جدید موسوم به xEMU (سرواژه Exploration Extravehicular Mobility Unit)، همه‌گیری کووید-۱۹ و تامین بودجه است. البته درهمین‌راستا ایلان ماسک (Elon Musk)، بنیان‌گذار شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX)، برای توسعه xEMU اعلام آمادگی کرده است.

آژانس فضایی آمریکا طی ۱۴ سال گذشته در حال توسعه سری جدید لباس‌های فضانوردی بوده و تاکنون ۴۲۰ میلیون دلار برای تولید آن‌ها جدید هزینه کرده است. این سازمان همچنین برای آماده شدن لباس‌ها در زمان مشخص‌شده قرار است ۶۲۵.۲ میلیون دلار دیگر نیز هزینه کند و مجموع هزینه‌‌ها را تا ۱ میلیارد دلار افزایش دهد.

برنامه آرتمیس ناسا

آرتمیس ماموریت فضایی بین‌المللی بازگشت انسان به ماه به‌رهبری ناسا است که طی آن تا انسان از جمله اولین زن به نزدیکی قطب جنوب ماه اعزام می‌شوند. هدف این ماموریت که به‌وسیله آژانس فضایی آمریکا، شرکت‌های خصوصی صنایع هوافضای آمریکا و دیگر سازمان‌ها در حال اجرا است، حضور دائم انسان‌ها و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت شرکت‌های خصوصی روی کره ماه و در نهایت سفر به مریخ است.

این پروژه به‌دلیل اعزام اولین زن به کره ماه به‌نام الهه ماه در یونان (آرتمیس) نامگذاری شده است. ناسا در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی موفق شده بود با پروژه فضاپیماهای آپولو اولین انسان‌ها را روی سطح ماه فرود بیاورد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=56238
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها