اتهام روس‌ها علیه فضانورد ناسا

0 65

روسیه فضانورد ناسا را متهم به آسیب رساندن به ایستگاه فضایی بین‌المللی کرده است. طبق اعلام یک منبع ناشناس در آژانس فضایی روسیه موسوم به روسکاسموس (Roscosmos)، سرنا انون-چنسلر (Serena Auñón-Chancellor)، فضانورد ناسا، در سال ۲۰۱۸ زمانی که در ایستگاه فضایی بوده، دچار بحران روحی شده و برای بازگشت سریع‌تر به زمین به ماژول روسی ایستگاه آسیب زده است.

درهمین‌راستا یکی از مدیران ناسا ادعای روس‌ها درباره آسیب رساندن یک فضانورد این سازمان به ماژول روسیه را تکذیب کرد. کتی لودرس (Kathy Lueders)، رئیس برنامه پرواز فضایی فضانوردان آژانس فضایی آمریکا، گفت: «ادعاهای رسانه‌های روسی مبنی‌بر حمله عصبی سرنا انون-چنسلر و آسیب رساندن وی به ماژول روسی ایستگاه فضایی برای بازگشت به زمین معتبر نیست.»

وی ادامه می‌دهد: «به‌طور حتم خدمه ناسا ماموریت‌های خود را حرفه‌ای انجام می‌دهند. انون-چنسلر یکی از خدمه ماست که به کشورش خدمت کرده است. من از حرفه‌ای بودن او دفاع می‌کنم و این اتهامات را معتبر نمی‌دانم.» انون-چنسلر در سال ۲۰۱۸ به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرد و ۶ ماه در آنجا اقامت داشت.

مشکل فنی ماژول روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی

گفتنی است به‌تازگی ماژول روسی نوکا (Naoka) که به‌سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شده بود، پس از پیوستن به این ایستگاه، ناگهان پیشرانه‌های خود را بدون فرمان قبلی روشن کرد. این امر باعث شد تا چرخش ایستگاه فضایی برای لحظاتی از کنترل خارج شود. ازاین‌رو برخی معتقدند چنین اتهاماتی از سوی روسیه با اتفاقی که ماژول نوکا برای ایستگاه فضایی رقم زد و انتقاداتی را به‌خصوص از سوی ناسا به‌دنبال داشت، بی‌ارتباط نیست.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=56192
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها