سهم ۲۵ درصدی سامانه ناوبری فضایی چین در جهان تا سال ۲۰۲۵

0 150

ارزش صنعت سامانه ناوبری ماهواره‌ای جهانی بیدو (BeiDou) چین مطابق پیش‌بینی‌ها، تا سال ۲۰۲۵ به ۱۵۵ میلیارد دلار می‌رسد که معادل ۲۰ تا ۲۵ درصد سهم کل صنعت جهانی ناوبری فضایی خواهد بود. همچنین در سال ۲۰۲۰ که همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ بر بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی تاثیر منفی داشته است، ارزش صنعت ناوبری چین به ۶۱.۵۹ میلیارد دلار رسید و نسبت به سال قبل از آن ۲۰ درصد رشد را نشان داد.

در حقیقت چین موفقیت خود در مهار همه‌گیری کووید-۱۹ را مدیون استفاده از اطلاعات زمانی و مکانی، بهره‌گیری از فناوری کلان‌داده، برنامه نرم‌افزاری کد سلامت (Health Code)، پایش لحظه‌ای وضعیت سلامتی افراد و بررسی تاریخچه سفر و مدت حضور آن‌ها در مناطق پرریسک بوده است. چین درحال‌حاضر به زنجیره کاملی از صنعت کاربری ناوبری اعم از تراشه، برد، آنتن و ترمینال دست یافته‌ است.

سامانه ناوبری فضایی چین

برنامه بیدو در سال ۲۰۰۰ به‌دنبال پرتاب اولین ماهواره مدار ژئوی این پروژه با هدف ارائه خدمات موقعیت‌یابی جهانی به نیرو‌های نظامی این کشور، مردم و مشتری‌ها در سرتاسر جهان، بدون نیاز به رقبای خود آغاز شد و در سال ۲۰۱۲ چین و همسایه‌های این کشور را پوشش داد. این خدمات برای مشتریان غیرنظامی چینی با دقت ۱۰ تا ۶ متر و برای نیرو‌های نظامی چین با دقت فوق‌العاده ۰.۱ متر است (بالاترین دقتی که توسط سامانه موقعیت‌یابی GPS آمریکا به نظامیان ارائه می‌شود ۰.۳ متر است).

در همین رابطه بخوانید : سامانه‌ ماهواره‌ای ناوبری بومی چین رسما عملیاتی شد

سامانه ناوبری ماهواره‌ای چین در خدمت کشورهای جنوب شرق آسیا

منبع espash didebanefanavari
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=56051
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها