ناسا برای یک سال تجربه زندگی مریخی داوطلب استخدام می‌کند

0 88

آژانس فضایی آمریکا در راستای جذب افرادی برای مشارکت به‌عنوان خدمه نخستین ماموریت تمرینی یک ساله برای شبیه‌سازی زندگی در یک دنیای دوردست ۴ داوطلب را در کمپ مارس دون آلفا (Mars Dune Alpha) آموزش می‌دهد. این کمپ ۱۵۸ متر مربعی با فناوری پرینت سه‌بعدی در محل مرکز فضایی جانسون (Johnson Space Center) ناسا در ایالت تگزاس ساخته شده و در واقع شبیه‌سازی یک کمپ مریخی روی زمین است. در کمپ مذکور داوطلبان فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی فضایی انجام داده و در شرایطی قرار می‌گیرند که راه‌های ارتباطی، مواد غذایی و منابع محدود و همچنین تجهیزاتشان خراب می‌شود.

این ماموریت با نام CHAPEA (سرواژه Crew Health and Performance Exploration Analog) شناخته می‌شود و شامل ۳ بخش است که به تحقیقات برای توسعه روش‌ها و نوآوری‌ها به‌منظور محافظت و حل مشکلات بالقوه در ماموریت‌های انسانی آینده به مریخ و ماه کمک می‌کند. اولین دوره از ماموریت‌های مذکور در پاییز سال ۲۰۲۲ اجرا می‌شود که تمام مواد غذایی داوطلبان در این مدت، غذاهای فضایی خواهد بود و احتمالا در این کمپ داوطلبان در برنامه کاری خود چند گیاه نیز پرورش دهند.

گقتنی است ناسا اخیرا فرم درخواست را روی وبسایت خود قرار داده‌ تا بتواند داوطلبان مورد نظر را با شرایطی خاص پیدا کند. این سازمان به‌دنبال افراد سالم، با انگیزه، شهروند و یا مقیم آمریکا، غیرسیگاری و بین سن ۳۰ تا ۵۵ سال است که به زبان انگلیسی برای ارتباط موثر با خدمه و مرکز کنترل ماموریت مسلط باشند.

انتخاب خدمه این ماموریت از استانداردهای ناسا برای متقاضیان فضانوردی پیروی می‌کند. کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌های مرتبط با علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات از یکی از موسسه‌های معتبر با دست‌کم دو سال سابقه و یا حداقل هزار ساعت خلبانی هواپیما برای این منظور لازم است. همچنین نامزدهایی که دو سال کار خود را در مقطع دکتری در یکی از رشته‌های علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات انجام داده‌اند و یا آن‎‌هایی هم که مدرک پزشکی و یا برنامه خلبانی آزمایشی خود را کامل کرده‌اند، در نظر گرفته می‌شوند.

منبع digiato instagram
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=55966
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها