میکروماهواره مخابراتی مدار ژئو با ظرفیت انتقال داده بالا و هزینه کم

0 125

شرکت آمریکایی استرانیس (Astranis) که در حال توسعه یک میکروماهواره مخابراتی موسوم به آرکتوروس (Arcturus) برای تزریق به مدار ژئو است، از ورود به مرحله مونتاژ آن خبر داد. محموله آرکتوروس برای ظرفیت انتقال داده ۷.۵ گیگابیت بر ثانیه طراحی شده است، اما باید بتواند ۲۰ درصد بیشتر از این میزان (یعنی حدود ۹ گیگابیت بر ثانیه) شود. این بدان معناست که پهنای باند مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای افراد بیشتری ارائه خواهد داد.

استرانیس میکروماهواره مذکور با وزن ۴۰۰ کیلوگرم را برای شرکت آمریکایی پسیفیک دیتاپورت (.Pacific Dataport Inc) توسعه می‌دهد و قرار است به‌منظور ارائه خدمات باند پهن روستایی در ایالت آلاسکا از آن استفاده شود؛ امری که در قالب پروژه‌ای به‌نام ائرورا (Aurora) صورت می‌پذیرد. پروژه یادشده خدمات باند پهن را با کمتر از نیمی از هزینه شرکت وان‌وب (OneWeb) و با انعطاف‌پذیری بیشتر در قیاس با خدمات موجود در ایالات متحده ارائه می‌دهد.

مدیران پسیفیک دیتاپورت خدمات‌رسانی پروژه ائرورا در ایالات متحده را قابل رقابت با منظومه‌های بزرگی چون وان‌وب و استارلینک (Starlink) شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) می‌دانند. آرکتوروس مجهز به پیشران الکتریکی بوده و ۷ سال عمر طراحی دارد. در این میکروماهواره باس میکروژئو (MicroGEO) به‌کار رفته و در باند Ku فعالیت خواهد کرد. آرکتوروس قرار است اوایل سال ۲۰۲۲ به‌وسیله ماهواره‌بر فالکون-۹ (Falcon-9) یا فالکون-هوی (Falcon-Heavy) اسپیس‌ایکس در مدار قرار گیرد.

 

منبع spacenews space.skyrocket
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=55774
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها