رژیم صهیونیستی ماهواره مخابراتی هنگ‌کنگ را اجاره کرد

0 345

شرکت صهیونسیتی اسپیس‌کام (Spacecom) طی توافقی با شرکت هنگ‌کنگی آسیاست (AsiaSat) قرارداد استفاده از ماهواره مخابراتی آسیاست-۸ را تا سال ۲۰۲۴ تمدید کرد. اسپیس‌کام پیش‌تر و به‌دنبال از بین رفتن ماهواره مخابراتی آموس-۶ (AMOS-6) خود در سال ۲۰۱۶، برای پر کردن خلا این ماهواره، طی قراردادی از آسیاست-۸ استفاده کرده است؛ ماهواره‌ای که بعدها نامش به آموس-۷ تغییر یافت. اسپیس‌کام در همان سال طی قراردادی با آسیاست، ماهواره مدار ژئوی آسیاست-۸ را با پرداخت مبلغ سالیانه ۲۲ میلیون دلار اجاره کرد تا از باند Ku آن استفاده کند. اکنون این قراداد برای دو سال دیگر با مبلغ سالیانه ۱۴ میلیون دلار تمدید شده است.

ماهواره آسیاست-۸

نمای ماهواره آسیاست-۸ (آموس-۷)

آسیاست به‌عنوان بخشی از توافق، ماهواره آسیاست-۸ را که در سال ۲۰۱۴ پرتاب شده و چین و کشورهای اطراف آن را پوشش می‌داد، به‌گونه‌ای در مدار جابه‌جا کرد تا در کنار ماهواره آموس-۳ شرکت اسپیس‌کام، پوشش‌دهی آفریقا، اروپا و خاورمیانه را فراهم کند. آسیاست-۸ دارای ۲۴ ترانسپاندر در باند Ku بوده و از باس ماهواره‌‌ای SSL-1300LL بهره می‌برد. این ماهواره با وزنی بالغ‌بر ۴۵۰۰ کیلوگرم از عمر طراحی ۱۵ سال برخوردار است.

اسپیس‌کام مالک سه ماهواره دیگر در ناوگان خود است. جدیدترین آن‌ها آموس-۱۷ نام داشته و بخشی از صحرای آفریقا، اروپا، خاورمیانه و مناطقی از آسیا را پوشش می‌دهد. آموس-۱۷ در سال ۲۰۱۹ به‌وسیله ماهواره‌بر فالکون-۹ (Falcon-9) شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) به فضا پرتاب شد. این شرکت در سال ۲۰۱۸ و با هدف جایگزینی آموس-۶، توسعه ماهواره‌ای موسوم به آموس-۸ را به شرکت آمریکایی مکسار (Maxar Technologies) سفارش داده بود، اما این توافق به‌دلیل مخالفت دولت رژیم صهیونیستی و درخواست این دولت برای ساخت ماهواره مذکور به‌صورت بومی لغو شد. گفتنی است اسپیس‌کام در سال ۲۰۱۲ توافقی به‌ارزش ۱۹۵ میلیون دلار با شرکت صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی (Israel Aerospace Industries) به‌انجام رسانده بود تا از طریق آن ماهواره آموس-۶ از منظومه آموس را بسازد، اما این ماهواره به‌دلیل انفجار ماهواره‌بر فالکون-۹ در سکوی پرتاب از بین رفت.

ماهواره آموس-۶

نمای ماهواره آموس-۶

منبع spacenews space.skyrocket space.skyrocket
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=55044
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها