منوی غذایی فضانوردان+داده نما

0 758

باید گفت که حمل مواد غذایی و آب یکی از چالش‌هایی است که فضانوردان مدت‌هاست با آن روبه‌رو هستند. به طور مثال، هر فضانورد در فضا به دلیل کار سنگین روزانه، حداقل باید ۲/۵ لیتر آب بنوشد.
انتقال این مقدار آب از زمین به فضا به وسیله‏ یک سفینه بدون سرنشین، قبلا تقریبا ۶۰۰۰ دلار هزینه داشت. با توجه به حضور دائمی ۶ کیهان‏‌نورد در ایستگاه فضایی بین‏‌المللی، سالانه مبلغ زیادی صرف انتقال آب تازه و قابل آشامیدن به ایستگاه‏‌های فضایی می‌‏شود. البته اخیرا سازمان فضایی ناسا دستگاه پیشرفت‌ه‏ای ساخت که به ایستگاه فضایی برده شد. این دستگاه می‌‏تواند در هر ساعت ۶ لیتر آب بسیار پاک از حدود ۹۰ درصد مایعات و فاضلاب‏‌های موجود در ایستگاه به وجود آورد. این مساله تا آنجا مهم است که حتی با کاهش ذخیره آب در ماموریت‌های فضایی، امکان استفاده از ادرار فضانوردان و پردازش آن برای تولید آب آشامیدنی وجود دارد.

اینکه فضانوردان در فضا به چه املاح یا ویتامین‌هایی نیاز دارند و با چه نوع غذاهایی که مناسب بردن به فضاست، می‌توانند این ویتامین‌ها را تامین کنند، یکی از مسایلی است که همرده کشف روش‌های تکنیکی ساخت و پرتاب فضاپیما مهم جلوه می‌دهد. در ادامه به داده نمای اسپاش در این باره توجه فرمایید.

 

 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5336
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها