ماهواره مخابراتی جدید امارات آماده پرتاب شد

0 2,346

شرکت آمریکایی اوربیتال آ.تی.کی سازنده ماهواره ال یاهست-3 اعلام کرد که این ماهواره را جهت پرتاب به پایگاه فضایی فرانسه در گویان برده است. ال یاهست-3 مخابراتی که به امارات متحده عربی تعلق دارد قرار است در ماه ژانویه سال 2018 راهی مدار زمین شود.
ماهواره تا قرار گرفتن در مدار زمین آهنگ از پیشران شیمیایی استفاده می کند اما مجهز به یک سامانه الکتریکی برای هدایت در مدار است و به عنوان یک ماهواره با برد بالا نیز از یک ماهواره مخابراتی سنتی پیچیده تر است. آل یاه 3 دارای 53 کانال K  برای خدمات ارتباطات بین آفریقا و برزیل به کار گرفته خواهد شد.
عامر خوری، معاون شرکت ماهواره‌ای اوربیتال آ.تی.کی در مصاحبه ای با اخبار فضایی (SpaceNews) گفت “ال یاهست-3 با  وزن حدود 3500 کیلوگرم، بزرگترین و پیچیده ترین ماهواره ای است که ما تا به حال ساخته ایم.”

این شرکت به طور معمول ماهواره های زمین آهنگ کوچک تولید می کند، اما ساخت ماهواره سنگین نیز در برنامه های آن پیش بینی شده بود.
خوری گفت: “ما قطعا با چالش هایی مواجه شدیم، اما اینک به آنچه که ساخته ایم افتخار می کنیم و اطمینان کامل داریم که یک ماهواره قوی و قابل اطمینان را به مشتری ارائه می دهیم.”
خوری دلیل 11 ماه تاخیر در تحویل این ماهواره را نیاز به تطبیق فن آوری های جدید مانند سامانه تولید برق بیشتر و زیر سیستم موتور جدید طراحی شده اعلام کرد. سامانه تولید انرژی این ماهواره 7.5 کیلووات قدرت دارد که از ماهواره های معمولی ساخته شده در این شرکت 50 درصد قویتر است. ماهواره همچنین برای نصب در آریان-5 برای یک ماموریت ارزان تر طراحی شده است. پس از قرار گرفتن در مدار، ال یاهست-3 حدود 60 درصد آفریقا و بیش از 95 درصد از برزیل را پوشش می دهد. 

 
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5221
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها