استخدام داوطلبین خوابیدن در تخت خواب توسط ناسا انجام می شود!

25 3,639

استخدام داوطلبین توسط ناسا برای خوابیدن در تخت خواب ممکن است دور از ذهن به نظر بیاید اما اگر قصد شرکت در این آزمون رادارید حتماً این مقاله رو مطالعه نمایید.
بدون شک سفرهای فضایی به بدن انسان آسیب وارد می‌کنند. مطالعه تأثیرات کاهش جاذبه بر روی بدن انسان یکی از مسائلی است که ذهن دانشمندان ناسا را مشغول کرده است. ناسا برای بررسی این امر راهکار ساده‌ای را اتخاذ کرده، استخدام داوطلبین خوابیدن در تخت خواب به مدت یک ماه و بررسی اثرات این کار بر روی بدن این افراد روشی است که ناسا در پیش‌گرفته است.
انستیتو مطالعات پزشکی و فضایی دی ال آر در آلمان با استخدام ۱۲ داوطلب، قصد دارد نتایج خوابیدن طولانی‌مدت در تخت خواب را بر روی بدن این افراد به مدت ۳۰ روز بررسی کند.

ایجاد محیط آزمایشی برای مطالعه اثرات کاهش جاذبه هزینه بسیار بالایی را بر دوش ناسا می‌گذارد. دانشمندان ناسا بر این باورند که خوابیدن در حالتی که سر شیبی معادل شش درجه متمایل به پایین داشته باشد اثراتی مشابه کاهش جاذبه را بر روی بدن خواهد گذاشت، بنابراین با استخدام داوطلبین خوابیدن در تخت خواب، ناسا این امکان را خواهد داشت با هزینه بسیار پایین‌تری اثرات کاهش جاذبه را بر روی بدن افراد ارزیابی نماید.
ناسا با استخدام داوطلبین از آن‌ها می‌خواهد به مدت یک ماه در حالتی که ذکر شد، درحالی‌که میزان دی‌اکسید کربن هوا ۰.۰۵ درصد است. در تخت خواب استراحت کنند! ممکن است فکر کنید فرد مناسبی برای این شغل هستید اما فراموش نکنید، هدف این آزمایش بررسی اثرات مخرب کاهش جاذبه بر روی بدن افراد است.
مواردی که در این مدت مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، تأثیرات طولانی‌مدت کاهش جاذبه بر روی بدن داوطلبین استخدام شامل، اسکلت عضلانی، انقباضات قلب و عروق و اثرات روانی از طریق خوابیدن در تخت خواب است.
این آزمایش در مکانی به وسعت ۳۵۰۰ مترمربع، توسط یکی از پیشرفته‌ترین مؤسسات تحقیقات پزشکی فضایی انجام می‌گیرد. شبیه‌سازی‌های متعددی در این آزمایش موردنیاز است که این موسسه با در اختیار داشتن امکانات بی‌نظیری، این آزمایش پیچیده علمی را انجام می‌‌دهد.

منبع techrato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4919
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
25 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم مثقالی
مریم مثقالی
2 سال قبل

سلام و درود
ضمن تشکر از اطلاع رسانی شما ، بدینوسیله اعلام می نمایم بنده می تونم و حاضرم برای کمک به تحقیقات دانشمندان ناسا ، پیشرفت علم و دانش و زندگی و آسایش نسل های آینده ، در این آزمایش همکاری های لازم را داشته باشم.
در صورت موافقت ، نحوه و چگونگی ثبت نام را راهنمایی بفرمایبد.
با تشکر و احترام

شایان
شایان
2 سال قبل
پاسخ به  مریم مثقالی

متقاضیان باید شهروندان ایالات متحده و بین ۳۰ تا ۵۵ سال باشند، بر زبان انگلیسی و روسی مسلط باشند، خدمت سربازی رفته باشند و دارای مدرک دانشگاهی فوق لیسانس یا دکترا (ترجیحاً در رشته‌های پزشکی) باشند.

محمد
محمد
3 سال قبل

سلام من هم میخوام شرکت کنم

شهرام
شهرام
3 سال قبل

امادگی دارم

صدف
صدف
3 سال قبل

منم میخوام ثبت نام کنم کجا باید بریم ؟

محمد
محمد
3 سال قبل

واقعا تاثربرانگیزه
وضعیت معیشت مردم ایران رو میشه از نظرات زیر این پست فهمید

مژده زنگنه
مژده زنگنه
3 سال قبل

من میخوام در این آزمون شرکت کنم , کجا باید ثبت نام کنیم