ساخت ماهواره‌ بومی امارات برای استفاده شهرداری دبی

0 504

مرکز فضایی محمد بن راشد (MBRSC) طی قراردادی که با شهرداری دبی یه امضا رسانده است اولین ماهواره ی نانومتریک منطقه را تولید خواهد کرد. این ماهواره با نام DM SAT1، اطلاعات محیطی را گردآوری و تحلیل خواهد کرد و از این داده ها برای حل مشکلات محیط زیستی از جمله افزایش آلودگی در شهرها و تغییرات اقلیمی استفاده خواهد شد. 

حسین ناصر لوتا مدیر کل شهرداری دبی و یکی از اعضای بنیاد «آینده دبی» گفت: این پروژه که پیشرفتی عظیم در زمینه ی نظارت بر محیط زیست محسوب می شود، با بکارگیری تکنولوژی های محیطی فضایی، آلاینده های هوا، گازهای گلخانه ای، طوفان های شن و ذرات معلق در هوا را مطالعه می‌کند.

طبق این قرارداد مرکز فضایی بن رشید پس از طراحی و تولید ماهواره، متخصصانی را نیز برای استفاده از آن در شهرداری این شهر تعلیم خواهد داد.

ماهواره DM SAT1 در طول روز 14 بار دور زمین می چرخد و قادر به پوشش دادن مناطق وسیعی می باشد و می تواند در یک بازه ی 3 تا 5 روزه بیش از یک بار بر یک منطقه نظارت کند. این ماهواره همچنین به دو کامپیوتر برای تحلیل و ذخیره‌ی اطلاعات و سامانه GPS مجهز شده است. سازمان فضایی بریتانیا نیز در ساخت این ماهواره همکاری خواهد کرد.

شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم شاهزاده ی دبی رییس مرکز فضایی محمد بن راشد در این زمینه گفت: پیش بینی و برنامه ریزی برای آینده دیگر یک عمل اختیاری نیست بلکه الزامیست. ما باید برای باقی ماندن در رقابت‌های جهانی سرعت دستیابی به موفقیت ها را افزایش دهیم. وی افزود: ما چشم انداز استراتژیکی را در بخش فضایی که پتانسیل زیادی دارد دنبال می کنیم و آنچه تا کنون بدست آورده ایم تنها بخش اندکی از استراتژی فضایی ما بوده است.

منبع gulfbusiness
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=481
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها