دو ماهواره برای بررسی یونسفر به فضا می‌روند

دانشمندان آزمایشگاه علوم فضایی دانشگاه برکلی با حمایت مالی ناسا برای پرتاب یک ماهواره‌ی تحقیقاتی در سال 2017  آماده می‌شوند. ماموریت این ماهواره فهمیدن چگونگی اثرگذاری طوفان‌های اتمسفر بر طوفان‌های یونوسفر است. این ماهواره جستجوگر ارتباط یونوسفری یا به طور مخفف ICON نامیده می شود. در همین حین اطلاعات ماهواره‌ی دیگری با نام GOLD که آن هم در سال جدید میلادی پرتاب می‌شود،نیز در این پروژه استفاده خواهد شد. ماهواره‌ی ICON در ارتفاع 350 مایلی به دور زمین گردش می‌کند و نورهای ساطع شده از ذرات باردار یونوسفر  را سنجش می‌کند؛ در مقابل ماهواره‌ی GOLD همین اندازه گیری‌ها را در در مدار ژئو و در فاصله‌ی 22000 مایلی  زمین انجام می‌دهد تا تغییرات یونوسفر را از نمایی بزرگتر بررسی کند.این ماهواره توسط دانشگاه سنترال فلوریدا ساخته خواهد شد و نقطه ی اتصال این دو ماموریت یکی از دانشمندان فضایی دانشگاه برکلی با نام Scott England می‌باشد که در هر دو ماموریت حضور دارد. هداف این ماموریت عبارتند از: پیدا کردن ارتباط بین اتفاقاتی که در اتمسفر رخ می‌دهد با اتفاقاتی که در لبه‌ی فضا رخ می دهد و کمک به درک اختلالاتی که منجر به تداخل سیگنال های مخابراتی و GPS می شوند.

منبع اختصاصی اسپاش