اعطای مدال قهرمان فدراسیون روسیه به الکسی آوچینین

سیروس برزو : ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه حکم اعطای مدال وعنوان قهرمان فدراسیون روسیه برای الکسی آوچینین فضانوردی که با سایوز تی.ام- 20 ماموریتی 172 روزه در ایستگاه فضایی بین المللی داشت را امضا کرد. این بالاترین مدال افتخار آمیز ملی روسیه است. وی همچنین لقب ” فضانورد- خلبان فدراسیون روسیه” دریافت کرد. در فرمان شماره 416 رئیس جمهور روسیه، الکسی آوچینین را به دلیل شجاعت و قهرمانی در اجرای پرواز طولانی مدت در ایستگاه فضایی بین المللی و تلاش جدی و انجام دقیق برنامه پیش بینی شده شایسته این عنوان دانسته است.
الکسی آوچینین در 28 سپتامبر 1971 در ریبینسک از ناحیه یاروسلاو روسیه به دنیا آمد. در سال 1988 پس از تحصیلات متوسطه به دانشکده نیروی هوایی روسیه روی آورد و از فوریه سال 1998 به عنوان خلبان در نیروی هوایی روسیه مشغول به کار گردید. از اوت 2006 به گروه کیهان نوردان روسیه پیوست و بعد از آموزشی دوساله، در چند نوبت به عنوان فضانورد علی البدل در تمرین ها حضور داشت تا سرانجام در 18 مارس2016 به عنوان فرمانده ناو “سایوز تی.ام.آ-20ام به همراه اولگ اسکریپوچکا و جفری ویلیامز راهی ایستگاه فضایی بین المللی شد. در طول این پرواز آزمایش های بسیاری در زمینه های مختلف پزشکی، زیست شناسی فضا، بیوتکنولوژی، فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی، و غیره انجام گرفت. جدیت و تلاش بی وقفه آوچینین از دلایلی است که باعث شد به وی مدال وعنوان قهرمان فدراسیون روسیه تعلق بگیرد.
آوچینین متاهل است و دختری 10 ساله به اسم یانا دارد.