برگزاری دوره تخصصی بین‌المللی برای متخصصان ناوبری ماهواره ای در روسیه

0 1,639

سیروس برزو : شرکت سیستم های فضایی روسی (وابسته به روسکاسموس) هفتمین کارگاه آموزشی بین المللی ناوبری ماهواره‌ای برای متخصصان موسسات های روسی و خارجی حاضر در بازار خدمات ناوبری و جغرافیایی اطلاعات را از 18 تا 23 سپتامبر در مسکو برگزار خواهد کرد. در این کارگاه، شرکت کنندگان با آخرین دستاورد های استفاده از فناوری های سامانه ماهواره ای گلاسنوس و سنجش از دور زمین (ERS) در بخش های مختلف اقتصاد آشنا خواهند شد.
در پایان دوره کارگاه آموزشی بین‌المللی ناوبری ماهواره‌ای به متخصصان شرکت کننده مدرک ارائه خدمات ناوبری بر اساس فن آوری سنجش از دور داده خواهد شد.
امسال قرار است بیش از 50 نفر در این کارگاه شرکت کنند و با قابلیت های های سامانه ماهواره ای گلاسنوس و گروه بندی ماهواره های سنجش از دور زمین آشنا شوند. شرکت کنندگان همچنین توصیه های عملی در استفاده از فن آوری های اطلاعات جغرافیایی در وسایل نقلیه موتوری، نظارت بر پروژه های مهندسی عمران در زمینه ایمنی، نقشه برداری، اکتشاف و کشاورزی را خواهند آموخت.
الکساندرکچتکوف رئیس مرکز نوآوری سیستم های فضایی روسیه در این مورد گفت: اغلب افراد در کسب و کار به خوبی از قابلیت‌های فناوری های فضایی کاربرد آنها در مشاغل شان مطلع نیستند. ما در این کارگاه آموزشی آنها را با فرصت ها و مزایای اقتصادی این فناوری‌ها در بخش‌های مختلف بازار و در حوزه های اجتماعی آشنا می کنیم.
استادان این کارگاه عبارتند خواهند بود از کارشناسان موسسات علمی و دانشگاهی معتبر روسیه از جمله شرکت سیستم های فضایی روسی، پژوهشگاه علمی- آموزشی باومن،شرکت سامانه ارتباطی گلوناس، همچنین شرکت هایی که در بازار فناوری های ناوبری فعالند و در مورد کاربرد فناوری های فضایی در بخش های مختلف اقتصاد شرکت کنندگان را راهنمایی خواهند کرد.
در کلاس ها طیف وسیعی از نرم افزار ناوبری مدرن و فن آوری سنجش از دور – از جمله سامانه های کنترل حرکت وسایل نقلیه از طریق ناوبری ماهواره ای، وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین و اجرای برنامه های دقیق کشاورزی، همچنین مجموعه مقالاتی مربوط به دستورالعمل های قانونی و فنی در زمینه ناوبری معرفی و ارائه خواهند شد. این سال نیز برنامه ریزی شده است تا در مورد استفاده از نتایج فعالیت های فضایی در مناطق قطب شمال کشور بحث کنیم. دریای مسیر شمالی – این است که با منافع شرکت های استخراج معدن که با توجه به فرصت های کسب و کار در قطب شمال، و همچنین به چشم انداز ایجاد بزرگترین کریدور حمل و نقل در جهان متصل شده است.
برنامه VII مدرسه بین المللی ناوبری ماهواره ای شامل 56 ساعت سخنرانی و کلاسهای عملی است. پس از اتمام آموزش، دانش آموزان گواهی های توسعه حرفه ای را دریافت خواهند کرد.


Save

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4588
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها