افزایش سرعت پرداخت خسارت بیمه های کشاورزان هندی به کمک ماهواره سنتینل-۱

0 582

در تاریخ 17 اوت 2017، برای اولین بار در هند، دولت از ماهواره ها برای تخمین محصولات از دست رفته استفاده کرد تا کشاورزان بتوانند از پرداخت سریع بیمه بهره مند گردند. تامیل نادو جنوبی ترین ایالت هند می باشد که حدود 68میلیون نفر جمعیت دارد و تقریبا یک میلیون نفر از آنها کشاورزان برنج هستند. در حال حاضر این منطقه با بدترین خشکسالی در 140سال اخیر روبرو است که باعث از بین رفتن محصولات کشاورزان و درنتیجه ایجاد ناآرامی در بین مردم شده است.

ماموریت ماهواره سنجش از دور راداری Sentinel-1 برای کمک به دولت هند جهت رفع برخی از خسارات حاصل از این خشکسالی، ارائه اطلاعاتی از زمین های آسیب دیده و مقدارمحصولات از بین رفته است به طوری که شرکت بیمه کشاورزی هند براساس آن می تواند خسارت را به کشاورزان در اسرع وقت پرداخت کند. تاکنون بیش از 200 هزار کشاورز این خدمات را دریافت کرده اند.

مالای کومار پدار، مدیر کل شرکت بیمه کشاورزی هند گفت: “ارزیابی خسارت بر اساس تکنولوژی سنجش از راه دور بسیار دقیق است و به برنامه بیمه محصولات کشاورزی این شرکت نتایج بسیار واقعی را ارائه داده است. علاوه بر ارزیابی وتخمین مقدار محصولات از دست رفته، ما نیز خواهان استفاده از این فناوری برای ارزیابی وتخمین مقدار واقعی وعملکرد محصولات برنج در پایان فصل هستیم”.

ماهواره های دارای سنجنده اپتیک می توانند تصاویری از سطح زمین را فقط در روز و در صورت عدم وجود ابر، فراهم کنند، اما ماهواره های Sentinel-1 که حمل کننده سنجنده راداری هستند بدون توجه به مشکلات مطرح شده و با قابلیت تصویربرداری در 24ساعت شبانه روز و همچنین هوای ابری، کار می کنند. این خصوصیات سبب شد برای انجام این پروژه که مربوط به مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری با هوایی اغلب ابری است، از تصاویر رادار سنتینل1 استفاده شود.

تصاویر رادار Sentinel-1 همراه با مدل سازی محصول برنج در موسسات سنجش از دور آلمان و سوئیس(RIICE) جهت کمک به شرکتهای بیمه ای محصولات کشاورزی در کشورهای درحال توسعه عمل می کنند. فرانچسکو هولکز از موسس Sarmap، یک شبکه تحقیقاتی را با همکاری موسسه تحقیقات بین المللی برنج، مقامات هند و دانشگاه ها در جهت ایجاد سرویس(RIICE)، راه اندازی کرده است.  وی گفت: “دوره بازگشت کوتاه در جهت تهیه تصویر، رایگان بودن تصاویر، دسترسی سریع و آسان به محصولات و کیفیت بالای داده ها در ماهواره Sentinel-1، سبب شده که جهت ایجاد  سیستم ماهواره ای نظارت بر برنج، از تصاویر این ماهواره استفاده شود”.
گاگاندیپ سینگ بدی، معاون نخست وزیر دولت هند در تامیل نادو افزود: “فناوری RIICE ما را قادر می سازد تا به صورت شفاف و به موقع آسیب های وارد شده به محصولات زراعی را ارزیابی و تخمین بزنیم. این فناوری در طول فصل کشت به خصوص برای شناسایی روستاهائی که تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته بودند، مفید بود و کشاورزان از طریق آن ادعاهای خود مبنی بر میزان خسارت وارد شده را اثبات کردند.”

همچنین، این شبکه تحقیقاتی در کشورهای دیگر به منظور توسعه بیشتر روش مذکور، کار می کند. به عنوان مثال، دانشگاه کشاورزی تامیل نادو و موسسه بین المللی تحقیقات برنج در فیلیپین به دنبال استفاده ازاین فناوری برای ارزیابی عملکرد محصولات زراعی در پایان فصل هستند.

سالاپرومال پاژانیولان از دانشگاه تامیل نادو می گوید: “ما معتقدیم که این فناوری می تواند به دولت ایاالت متحده آمریکا کمک کند تا اطلاعات دقیق و به موقعی درباره عملکرد واقعی برنج بدست آورند تا کشاورزانی که ممکن است تحت تاثیر خطرات طبیعی قرار بگیرند بتوانند به سرعت شناسایی شوند.”

منبع سازمان فضایی ایران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4111
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها