کپسول‌های دراگون شرکت اسپیس ایکس بر روی مریخ فرود نخواهند آمد

0 20

شرکت اسپیس ایکس مدت زیادی است که برنامه دارد تا کپسول‌های دراگون را بر روی سیاره سرخ بنشاند. چندی پیش این شرکت اعلام کرد، تاریخ درنظر گرفته شده در خصوص فرود این کپسول‌ها که 2018 اعلام شده بود، کمی جاه‌طلبانه است و موعد مقرر را تا سال 2020 عقب انداخته بود. حال به‌نظر می‌رسد اسپیس ایکس دیگر این کار را نخواهد کرد. موسس این شرکت، ایلان ماسک، بیان کرده که پروژه اژدهای قرمز تکمیل شده و کپسول‌های موجود برای فرود خروجی بر روی مارس استفاده نخواهند شد.
البته این به آن معنی نیست که اسپیس ایکس از رویای مریخ صرف‌نظر کرده است؛ بلکه این شرکت با ایده جدیدی برای فرود بهتر بر روی ماه قدم به میدان گذاشته است. تفکر اولیه شرکت برای فرود بر روی مریخ با استفاده از کپسول دراگون و توسط پرتابگر به جای پاراشوت کردن در داخل آب بود.
این ایده برای سیاره‌ای مانند مریخ که فراوانی صخره‌های آن بیشتر از دریا است، تفکر معقولی به‌نظر می‌رسید. در کنفرانس توسعه و تحقیق ایستگاه فضایی بین‌المللی، ماسک گفته بود که از این سیستم استفاده نخواهد شد، چراکه این روش نیازمند تلاش بسیار زیادی برای مطمئن شدن از استاندارد و سالم فرود آمدن محموله است.
وی همچنین اعلام کرده بود که سیستم جدید فرود بر روی سیاره سرخ به‌زودی اعلام خواهد شد. تا این لحظه تنها اطلاعات موجود در خصوص سیستم جدید، به کوچک‌تر بودن و مقرون به‌صرفه بودن هزینه‌های آن اشاره دارند.

منبع اتی رسان
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=3491
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها