فشار سنگین بر روی ماهواره، راکت و ارائه دهندگان ترمینال زمینی
اولویت اول برای اپراتور ماهواره ای یوتلست- Eutelsat ، حفظ برند ناوگان ماهواره ای هات برد-Hot Bird در سراسر اروپا است جاییکه با وجود رقابت در حوزه فرستنده های ویدئویی، به فروش سالیانه 4.4 میلیون دلار در سال ادامه می دهد. یوتلست قصد دارد از فروش خود از بخش شرکای توزیع که به طور مستقیم با مشتریان ارتباط دارند را افزایش دهد. اپراتور ماهواره ای یوتلست در تاریخ 27 ژوئن از استراتژی خود برای کاهش اثرات فشارهای نزولی بازار از جمله سقوط آزاد قیمت خدمات داده ای با کاهش هزینه های سرمایه گذاری پرده برداشت و اعلام کرد که قصد دارد هزینه های سرمایه گذاری خود را در سه سال آینده با 16 درصد کاهش از 500 میلیون یورو به 420 میلیون یورو برساند که این به صورت عمده بر روی تولیدکنندگان ماهواره، ارائه دهندگان خدمات پرتاب و سازندگان شبکه های زمینی و به منظور بهبود پیشنهادات آنها و کاهش قیمت آنها اعمال خواهد شد.