سرنخ‌های بیگ‌بنگ در این کهکشان آبی‌کم‌رنگ

محققان می گویند، یک کهکشان به رنگ آبی کم رنگ که 30 سال نوری از منظومه راه شیری فاصله دارد می تواند سرنخ هایی در زمینه پیدایش جهان ارائه دهداين کهکشان که توسط ستاره شناسان دانشگاه ایندیانا کشف شده است، یک کهکشان کوچک، کم رنگ و نسبتا ساده است.

درباره مه رمب، از جمله نظریه‌های پایان جهان، چه می‌دانید؟ این مقاله جذاب را نیز بخوانید.

اما محتوی شیمیایی این کهکشان آن را کاملا غیر عادی می سازد محققان بطور حیرت آوری متوجه شدند که چند عنصر شیمیایی سنگین در داخل این کهکشان که آن را Leoncino یا شیر کوچولو نامیده اند، وجود دارد.در واقع این کهکشان کمترین میزان فلزات را نسبت به هر سیستم مشاهده شده ستاره گرانشی دارد. جان سالزر استاد ستاره شناسی در دانشگاه ایندیانا می گوید: کشف کهکشانی که کمترین میزان فلز را داشته باشد حیرت انگیز است زیرا این کهکشان می تواند به انجام یک آزمایش کمی در رابطه با مه بانگ (بیگ بنگ) کمک کند.

پرتاب ماهواره Glonass-M که طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار بود در روز 21 ماه می از پایگاه پرتاب Plesetsk به فضا پرتاب شود، تا روز 29 ماه می به تاخیر افتاد. Nikolay Testoyedov رئیس  Reshetnev Information Satellite Systems اعلام کرد که این تاخیر مربوط به ماهواره نمی باشد و تصمیمی است که کمیسیون دولتی گرفته است. همچنین گفته می شود راکت  Protonبه همراه 3 ماهواره گلوناس قبل از سال 2016 به فضا پرتاب شود.

منبع خبرآنلاین