مرکز فضایی یورو، خالق قهرمانان فضایی

0 1,710

مریم فخیمی: مرکز فضایی یورو موزه علم با جاذبه‌های توریستی و اهداف آموزشی واقع در شهر لیبین بلژیک است. این مرکز به علوم فضایی و نجوم اختصاص دارد.

تربیت فضانوردان آینده

فضانوردان آینده شاید اکنون در کلاس درس خود نشسته‌اند. زندگی همانند اکتشافی در فضا است. آموزش، جلسات، ماموریت‌های فضایی، نجوم، ساخت موشک از جمله برنامه‌های این مرکز برای دانش‌آموزان است. در این مرکز دانش‌آموزان به طور کامل ماجراجویی در فضا را تجربه می‌کنند. برنامه‌های آموزشی مرکز همچون یک سفر ماجراجویانه و جذاب تنظیم شده است.

فضانورد ناسا

برنامه‌های مرکز

برنامه‌های آموزشی مرکز شامل آشنایی با ماموریت ایستگاه فضایی بین‌المللی، ماموریت شاتل، ماموریت سایوز،ماموریت آریان و ماموریت‌های اکتشاف در فضا چون پرتاب و بازگشت سفینه، اتصال به ایستگاه  فضایی بین‌المللی، شناخت مدارهای زمین وماهواره‌ها است. تجربه گرانش صفر و آزمایش صندلی چرخان از بخش‌های جذاب این مرکز است.کارگاه‌های چون  ساخت راکت آبی و ماهواره‌های کوچک در این مرکز دائر است.

گشت و گذار در نمایشگاه چند رسانه‌ای

چگونه می توان به فضا سفرکرد؟ چگونه یک راکت پرتاب می‌شود؟ در نمایشگاه چندرسانه‌ای به این سوالات به طور عملی پاسخ داده می‌شود.

در این بخش کودکان 5 تا 8 سال، با مراحل فضانورد شدن آشنا شده و دراتاق‌های مختلف  فضا را کشف می‌کنند. کودکان در آزمایشگاه کلمبوس با چگونگی ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی، برنامه‌های روزمره و اهداف فضانوردان آشنا می‌شوند.

صندلی چند محور

صندلی چند محور توسط ناسا پس از ماموریت جمینی توسعه داده شد. از این صندلی برای شبیه سازی فضانوردی استفاده می‌شود. هدف این است که بازدیدکننده شرایط دشوار فضانوردی و تمرکز بر انجام ماموریت در این وضعیت را تجربه کند.

قدم زدن در ماه و مریخ

به لطف واقعیت مجازی و صندلی ویژه می‌توان پیاده‌روی در ماه و مریخ و غوطه‌ور شدن درفضا را تجربه کرد.

مریخ-سیاره-حیات

سینما 5 بُعدی

تماشاگران در این سینمای 5 بعدی و پیشرفته با تماشای فیلم‌های مختلفی از پرواز‌های سرنشین‌دار چون آپولو-11 لحظات پراسترس، جذاب و هیجان‌انگیز فضانوردان را تجربه می‌کنند.

کارگاه ویژه کودکان 5 تا 8 سال

بازدیدکنندگان در یکی از کارگاه‌های آشنایی با فضانوردی، ماموریت شاتل فضایی وساخت یک کپسول فضایی به انتخاب خود شرکت می‌کنند. در افلاک‌نما با ماه، خورشید و سیارات منظومه شمسی آشنا می‌شوند.

افلاک‌نما

بازدیدکنندگان در افلاک‌نمای این مرکز به کشف رمز و راز  جهان هستی حواهند پرداخت. کشف منظومه شمسی، سحابی‌ها، ستاره‌ها و کهکشان‌هایی چون کهکشان راه‌شیری، کهکشان آندرومدا از برنامه‌های افلاک‌نما است. در گنبد دواراین افلاک‌نما فیلم‌هایی که اسرار آسمان و فضا را نشان می‌دهند نمایش داده می‌شود.

منبع espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=2661
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها