حمایت یک موسسه فضایی ایرانی از کنفرانس بین‌المللی اسپیس فروم

0 1,483

کنفرانس بین‌المللی اسپیس فروم در لوکزامبورگ در حالی برگزار شد که نام یک موسسه فضایی ایرانی در فهرست حامیان این کنفرانس به چشم می‌خورد. همچنین طی برگزاری این کنفرانس  صادقی نائینی مدیرکل سنجش از دور سازمان فضایی ایران و امین سالاری، رییس اتحادیه صنایع هوایی فضایی ایران به ارائه سخنرانی پرداختند.
موسسه سنجش از دوربصیر که یکی از فعالان فضایی خصوصی کشور محسوب می‌شود  در کنار شرکت مشهور تالس، در وبسایت این کنفرانس به عنوان حامیان معرفی شده‌ است.  
کنفرانس بین المللی اسپیس فروم تلاش دارد تا در حضور تامین کنندگان صنعت فضایی، اپراتورها و شرکت‌های فعال تجاری به طور کلی تاثیر فناوری‌های فضایی بر کسب و کارهای زمین را به بحث و بررسی بگذارد. موضوع اصلی کنفرانس امسال طی دو روز برگزاری در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ با عنوان « از کاربردهای فضایی تا اکتشافات فضایی» معرفی شده بود.

کنفرانس امسال در حالی برگزار شد که نه تنها موسسه سنجش از دور بصیر در میان ۵۰۰ شرکت حاضر در کنفرانس، غرفه‌ای را در بخش جنبی، به خود اختصاص داده بود بلکه نمایندگان سازمان فضایی و اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران نیز در جمع شرکت کنندگان این کنفرانس به سخنرانی پرداختند. بنا به اعلام وبسایت کنفرانس اسپیس فروم طی روزهای برگزاری، بیش از ۵۰۰۰ نفر در آن شرکت کرده‌اند.

امین سالاری در سخنرانی خود با استناد به نظام رتبه‌بندی علمی سایماگو در حوزه هوافضا، جایگاه یازدهم کشورمان درجهان را به حاضران خاطر نشان کرد و ضمن اشاره به منابع انسانی غنی ایران در بخش فنی و مهندسی به معرفی توانمندی‌ها و امکانات اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران پرداخت. بنا به گفته‌های وی در این کنفرانس، اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با ۲۰۰ عضو فعال، ۵۰۰۰ نیروی کار و ۴۰۰ میلیون دلار گردش مالی، می‌تواند نقش  فعالانه خود را در همکاری‌های بین‌المللی بر عهده گیرد.

صادقی نائینی، نماینده سازمان فضایی ایران نیز در سخنرانی خود، این سازمان و فعالیت‌هایش را برای حاضران تشریح کرده و ضمن بر شمردن دستاوردهای ایران در حوزه ساخت و پرتاب ماهواره و همچنین توسعه زیرساخت‌های فضایی کشور، همکاری‌های بین المللی ایران را نیز مورد اشاره قرار داد.

 

 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1906
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها