تصویر عکاس ایرانی در میان تصاویر برگزیده مسابقه عکاسی نجومی سال ۲۰۲۱

0 129

تصویر عکاس ایرانی به‌نام مسعود قدیری از کهکشان راه‌شیری برفراز قله دماوند به‌عنوان یکی از تصاویر برگزیده مسابقه عکاسی نجومی سال ۲۰۲۱ که رصدخانه سلطنتی گرینویچ (Royal Observatory Greenwich) انگلستان آن را برگزار می‌کند، انتخاب شده است. قدیری برای ثبت این تصویر در مه۲۰۲۰ طی حدود ۷ ساعت پیاده‌روی، بیش از هزار متر به ارتفاعات صعود کرده است. 

 وی با انتشار این تصویر در حساب کاربری خود در اینستاگرام بیان کرد: «امسال قرار بود در این مسابقه شرکت نکنم، اما شرایط تغییر کرد و عکسم برای بار چهارم در لیست برگزیده معتبرترین مسابقه نجومی دنیا قرار گرفت. این عکس از ارتفاعات شمال غربی روستای ناندل استان مازندران در کنار یک آبگیر فصلی که در اثر آب شدن برف‌های اطرف ایجاد شده، به‌ثبت رسیده است.»

قدیری ادامه داد: «برای ثبت این تصویر حدود ۷ ساعت از سمت روستای ناندل به‌سمت آبگیر پیاده‌روی داشته و غروب به آن رسیدم؛ سپس تا حدود ساعت ۱۲ منتظر ماندم و بعد از آن تا ساعت ۳ صبح عکاسی کردم. در این عکس کهکشان راه‌شیری، صورت فلکی عقرب (Scorpius) و در سمت راست آلودگی نوری شهر تهران دیده می‌شود و بخشی از انعکاس آن نیز در آب قابل مشاهده است.»

 

instagram ، forbes

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=18070
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها