کره جنوبی مخازن سوخت برای ماهواره‌برهای کوچک توسعه می‌دهد

0 50

کره جنوبی برنامه دارد با تشکیل کنسرسیومی متشکل از نهادهای مختلف این کشور اقدام به توسعه مخازن سوخت برای ماهواره‌برهای کوچک کند. این مخازن از دو محفظه تحت فشار مستقل، یکی برای سوخت و دیگری برای اکسیده کردن، تشکیل می‌شوند که برای اتصال آن‌ها از آخرین فناوری‌های جوشکاری و عایق‌کاری بهره گرفته می‌شود. 

 شرکت هواپیمایی کره ایر (Korean Air) این مخازن را تحت پروژه‌ای موسوم به اسپیس پایونیر (Space Pioneer) توسعه خواهد داد. کره ایر پروژه مذکور را با همکاری موسسه تحقیقات هوافضای کره (KARI)، شرکت ان‌دی‌تی اینجینرینگ اند ائرواسپیس (NDT Engineering & Aerospace) و دانشگاه هوافضای کره (Korea Aerospace University) با بودجه‌ای در حدود ۲۵.۶ میلیون دلار از برنامه اسپیس پایونییر اجرا می‌کند. 

 پیش‌بینی می‌شود استفاده از چنین مخازنی هزینه پرتاب ماهواره‌های متوسط و کوچک یا ایجاد منظومه‌های ماهواره‌ای متشکل از ماهواره‌های کوچک را تا حد زیادی کاهش دهد. گفتنی است پروژه پایونییر اسپیس را وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات (Ministry of Science and ICT) کره جنوبی با بودجه‌ای معادل ۱۸۶.۶ میلیون دلار راه‌اندازی کرده که هدف از آن کاهش وابستگی این کشور به محصولات خارجی در حوزه هوافضا اعلام شده است.

researchgate

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=18069
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها